Ualmindelig mange fans følger smykkeselskabet på nettet. Det danske smykkeselskab Pandora har for andet år i træk opnået en topplacering på den digitale New York tænketank L2’s Facebook IQ Indeks, som beskriver fanaktiviteten. Det skriver epn.dk.
 
Pandora topper listen inden for kategorien højeste fanaktivitet, og opnåede en samlet placering som nummer 10 ud af 100 globale prestigebrands. Inden for kategorien Ure og Smykker indtog det danske smykkeselskab tredjepladsen foran mere etablerede smykkebrands. I maj opnåede Pandora en førsteplads inden for sin smykkemarkedskategori og en tredjeplads overordnet set via 1.372.030 såkaldte likes. Et tal som dags dato er steget til over 1.400.000 likes på Facebook.
 
L2’s Digital IQ Index er en global målestok for, hvor godt prestigebrands klarer sig digitalt, og deres årlige Facebook IQ Index er ifølge Pandora, den eneste brand-undersøgelse, der måler luksusmærkernes markedsføringskompetence og performance på verdens største digitale platform.
 
Pandora sætter standarden inden for fanengagement og har med 1.040 ugentlige opslag i gennemsnit i 2012 indeksets højeste antal opslag på tværs af alle kategorier.
 
"Pandoras Facebook-side har de mest aktive fans i hele den eksklusive industri. Det understreger brandets evne til at løfte et stærkt sammentømret offline community til et meget engageret online fællesskab," siger Daniella Caplan, Patern i L2 og chef for Facebook IQ Index Research, til epn.dk.
 
Pandora lancerede sin Facebook-side i 2009, og i december 2011 kunne selskabet byde fan nr. 1 mio. velkommen. I dag har Pandora næsten 1,4 mio. fans på Facebook og mere end 500.000 aktive brugere hver måned.
 
Kilde: epn.dk