Danske ONLY vinder priser ved reklame-VM
Det Bestseller-ejede brand Only fejrer stor succes i Cannes, hvor Only interaktive reklamefilm ”The Liberation” vinder guld ved Cannes’ Lions-uddeling.
Det Bestseller-ejede brand Only fejrer stor succes i Cannes, hvor Only interaktive reklamefilm ”The Liberation” vinder guld ved Cannes’ Lions-uddeling.
Reklamefilmen “The Liberation” har vundet en Guldløve og to Sølvløver ved dette års Cannes’ Lions International Festival of Creativity, en af de absolut mest prestigefyldte globale marketingsfestivaler.
”Enestående, visionær, og skøn,” var juryens ord, da de overrakte Guldløven i kategorien Retail and E-commerce, og de ord glæder Onlys marketingschef Niklas Sønderskov Andersen:
”The Liberation beviser, at vi er et globalt brand med international indflydelse, og
projektet sætter scenen for, hvordan vi kommunikerer i en åben dialog og med stor involvering af vores kunder,” siger marketingchefen.
Det er fire år siden, at et dansk brand sidst har vundet den prestigefyldte Guldløve i Cannes til festivallen, der også kaldes reklamernes VM. I 2007 løb Quicksilver Denmark således med prisen for årets virale video med reklamefilmen, hvor en vovehals surfer på de københavnske søer – en film som mange nok husker.
The Liberation vandt desuden Sølvløver i kategorierne Interface & Navigation og Fotografi.
The Liberation er blevet set mere end en million gange i mere end 100 lande.
Hvis du endnu ikke har haft muligheden for at se filmen, så kan du se den her: http://onlybecausewecan.com/
”The Liberation” er skabt i samarbejde med reklamebureauet Uncle/Grey.