Bon’A Parte 25 år: En dansk succeshistorie
Den danske modevirksomhed Bon’A Parte kan i dette år fejre sit 25 års jubilæum. Og rent forretningsmæssigt kunne jubilæet ikke komme på et bedre tidspunkt. Virksomheden oplever nemlig stigende vækst og kan fremvise nogle imponerende tal.Den danske modevirksomhed Bon’A Parte kan i dette år fejre sit 25 års jubilæum. Og rent forretningsmæssigt kunne jubilæet ikke komme på et bedre tidspunkt. Virksomheden er nemlig intet mindre end en dansk succeshistorie, der kan fremvise imponerende tal.
Bon’A Parte startede i 1987 som en garagevirksomhed. Og derfra er udviklingen gået hurtigt. I dag har virksomheden en af de førende positioner på markedet for e-handel; hvert år leveres 1,2 mio. pakker med tøj rundt omkring i Europa.
Med et hovedkvarter, der stadig er placeret i Ikast, har virksomheden også datterselskaber i Sverige, Holland, Tyskland, Schweiz og Storbritannien – og planer om, at udvide til Østrig, Norge, Rusland og Finland i nær fremtid. For det skandinaviske koncept holder, viser tallene.
„De vigtigste nøgleord for Bon’A Parte er skandinavisk, autentisk, feminin, ukompliceret og naturlig. Vores kunder har tillid til os, fordi vi aldrig skuffer dem og holder fast i vores arv", siger Wolfgang Binder, adm. dir. i Bon’A Parte, i en pressemeddelelse.
Imponerende tal
Og Bon’A Partes succes er til at tage at føle på. 25 pct. af alle danske husholdninger har handlet hos virksomheden, der har i alt 3 mio. adresser i sin kundedatabase. Hvert år udsendes 18 mio. kataloger, oplyses det endvidere, der fokuserer på stilgrupperne feminint, afslappet og klassisk.
”Næsten 400.000 opkald til vores call-centre og mere end 12 millioner besøgende i vores webshops beviser, at vi har ret. I Danmark sender vi mere end 200.000 pakker ud til vores loyale kunder, og i hele Europa bliver det til omkring 1,2 millioner pakker hvert år. Det betyder, at 85 pct. af varerne eksporteres fra Danmark til resten af Europa,” lyder det fra Wolfgang Binder.
Ingen webshop uden katalog
På Bon’A Partes webshop er der hvert år 12,2 mio. besøgende. Når kombinationen af webshop, nyhedsbreve og livsstilskatalog fungerer optimalt, betyder det – ifølge virksomheden selv – at 25 pct. af de besøgende handler.
”Det er et tal, man hos Bon’A Parte er utrolig stolte af, da tallet for almindelige webshops ligger på 2-3 pct,” hedder det endvidere.
Selskabet forventer at nå 1 mia. danske kroner i kundeordreværdi i 2012.