Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Københavnske modemesser varsler nye tider

Både CIFF og CPH Vision barsler med nye tiltag til sommerens messer. CPH Vision samler både Terminal-2 og CPH Vision under samme tag under den ny fælles titel, Vision. Ved samme lejlighed har man nysegmenteret messen, som fremover vil være inddelt i temaområder.
Både CIFF og CPH Vision barsler med nye tiltag til sommerens messer. CPH Vision samler både Terminal-2 og CPH Vision under samme tag under den ny fælles titel, Vision. Ved samme lejlighed har man nysegmenteret messen, som fremover vil være inddelt i temaområder.

 

Både CIFF og CPH Vision barsler med nye tiltag til sommerens messer. CPH Vision samler både Terminal-2 og CPH Vision under samme tag under den ny fælles titel, Vision. Ved samme lejlighed har man nysegmenteret messen, som fremover vil være inddelt i temaområder. 
 
”Det er tid til forandring og fornyelse for at få København tilbage på det internationale landkort. Det er vigtigt at forholde sig til virkeligheden og den er, at vi skal stå tættere sammen og i fællesskab skabe et nyt og mere tilgængeligt København – specielt i forhold til antal locations, infrastruktur og segmentering,” forklarer Peter Fenger Selchau, adm. direktør for Vision, til FashionForum.dk.
 
Han forventer, at sammenlægningen giver en større koncentration af indkøbere, hvilket igen kan bidrage positivt til stemningen på messen:
 
”Selve messebesøget bliver en inspirerende oplevelse for indkøberne. På kort sigt forventer jeg ikke flere internationale indkøbere, men indkøbere generelt set, og forhåbentlig kan vi genskabe opmærksomheden omkring København, som den var der op igennem 00’erne.”
 
Peter Fenger Selchau peger på, at det kan være svært at sammenligne med tidligere besøgstal, idet to messer er blevet sammenlagt:
 
”Men hvis vi ser på det tidligere Terminal-2 besøgstal med det nye Vision, så forventer vi en klar vækst på besøgssiden.”
 
Vision kommer til at bestå af de seks områder: Shine, Dawn, Free, Private, The Boiler og Seek, og det er en spændt direktør, der byder indenfor:
 
”Det er et langt og hårdt træk, som vi har igangsat, men grundlaget for Copenhagen Fashion Week version 2.0 er tilstede,” siger Peter Fenger Selchau.
 
På CIFF betyder ændringerne, at den årlige selvstændige smykkemesse Copenhagen Jewellery inddrages i modemessen, der i lighed med på den nye Vision-messe inddeles i segmenter.
 
’’Sammenlægning betyder, at vi drager nytte af de gode synergier mellem de to brancher og den store tilstrømning af både nationale og internationale medier og indkøbere, som er i byen under den københavnske modeuge, ‘’ forklarer Fashion & Design Director Kristian W. Andersen. 
 
På CIFF hedder de fem segmenter CIFF, CIFF KIDS, CIFF JEWELLERY, CIFF SHOES, CIFF FASHION HOUSE.
 
De københavnske modemesser har nu åbent for gratis præregistrering, se mere:
 
www.cphvision.dk

www.ciff.dk


www.gallery.dk


www.cphkids.dk

 
Foto: Cph Vision