Hvordan man kan skabe større sammenhæng mellem online og offline når det kommer til retail har længe været et tema. For et brands tilstedeværelse på nettet og sociale medier kan have stor indflydelse på kundernes oplevelse – og brug af penge – i en fysisk butik.

Nu har det brasilianske brand C&A taget skridtet videre. De har nemlig fået Facebooks "likes" ind i deres fysiske butikker. Det skriver springwise.com.

Det er C&As "Fashion Like"-initiativ, der har gjort det muligt. På en side på Facebook poster tøjkæden billeder af tøj, man kan købe i brandets butikker. Og i de fysiske butikker kan forbrugerne se, hvor mange likes de forskellige stykker tøj får – i real time.

Tøjet hænger nemlig på særlige bøjler, hvor en lille skærm viser, hvor mange likes det pågældende stykke tøj har på Facebook. Dermed har forbrugerne mulighed for at få en klar indikation af, hvor populære de enkelte stykker tøj er hver for sig.

Kilde: Springwise.com
Billede: Springwise.com