Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Yoox i nedgang selvom indtægterne vokser ,

Store investeringer har kostet dyrt, selvom der er stor fremgang i salget hos både multibrand-afdelingen og gruppens luksus-afdeling.
Store investeringer har kostet dyrt, selvom der er stor fremgang i salget hos både multibrand-afdelingen og gruppens luksus-afdeling.

Udgifter forbundet med investeringer i automatiseringer og teknologi, samt en højere skatterate, har gjort sit tydelige indhug i Yoox Group’s bundlinje for årets første kvartal.

Den italienske e-tailer har for perioden, der endte 31. marts, rapporteret en nedgang på 25.6 pct. i nettoresultatet, som faldt til 1.2 mio. euro mod 1.7 mio. euro i samme periode sidste år.

Indtægterne voksede 30.5 pct. til 91 mio. euro sammenlignet med 69.7 mio. euro i samme periode for et år siden. Det skriver Women’s Wear Daily.

Gruppens multibrand-afdeling, der består af online-butikkerne Yoox.com, Thecorner.com og dets nye skoside Shoescribe.com har fremvist salg for 63.8 mio. euro, hvilket er en fremgang på 20.7 pct. og udgør 70.2 pct. af de samlede indtægter.

Udover online multibrand-butikker står Yoox Group også for driften af en række webshops for luksusmærker som Giorgio Armani, Valentino, Dolce & Gabbana og Marni. Denne afdeling solgte for 27.1 mio. euro, hvilket er en fremgang på 61.4 pct.

Ved udgangen af december 2011 drev Yoox 30 online-butikker. I årets første kvartal blev der tilføjet butikker for Barbara Bui og Pringle, udover driften af DSquared2’s webshop i Kina.

I årets andet kvartal lancerer Yoox en webshop for Alexander Wang, målrettet markederne i bl.a. Kina, Hong Kong og Japan. Her vil man både kunne købe designerens hovedlinje samt hans T by Alexander Wang-linje. Kollektionen bliver også tilgængelig på Thecorner.com.

Kilde: Women’s Wear Daily.
Billede: Giorgio Armani webshop.