Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Eksportfremstød i Sydkorea for Day birger et mikkelsen

I denne uge åbner Day Birger et Mikkelsen - som led i et større eksportfremstød - deres fjerde butik på det sydkoreanske marked.
I denne uge åbner Day Birger et Mikkelsen - som led i et større eksportfremstød - deres fjerde butik på det sydkoreanske marked.

Det danske brand Day Birger et Mikkelsen, forventer sig meget af det sydkoreanske marked. I denne uge åbner de deres fjerde butik i landet – og dermed er der etableret fire butikker på et år. Og butiksåbningen er ikke helt tilfældig. For et dansk eksportfremstød i Sydkorea foregår nemlig samtidig. 

D. 15. maj vil kronprinseparret derfor aflægge butikken et besøg i samarbejde med et dansk eksportfremstød i Sydkorea. 

Den nye butik bliver lokaliseret i det højtprofilerede stormagasin Shinsegae Department Store og vil til at starte med være en såkaldt pop-up butik.

Flere danske brands er gået sammen om at åbne en midlertidig pop-up butik i samme stormagasin, hvor der bl.a. sælges Lego og OH by Kopenhagen Fur.

Senere på ugen rejser ejer og grundlægger af Day Birger et Mikkelsen, Keld Mikkelsen, til Sydkorea som en del af den officielle delegation, der er bestående af 75 andre danske virksomheder og kronprinseparret. 

”Den sydkoreanske forbruger har traditionelt været eksponeret for klassiske og minimalistiske franske og italienske mærker. Men vi oplever nu en stigende interesse for det danske mærke Day Birger et Mikkelsen, fordi det skiller sig ud i markedet og tilbyder et unikt produkt sammenlignet med de mere strømlinede og klassiske mærker som i forvejen er etableret i markedet” siger Andy Park, der er brandets partner i Sydkorea, i en pressemeddelelse. 

Grundet den store synlighed Day Birger et Mikkelsen har i Sydkorea, er brandet ved at opbygge en stærk position på markedet, der har verdens 15. største økonomi. 

Selvom Day Birger et Mikkelsen’s største fokus ligger på Europa, bidrager eksportmarkederne med 10 pct. af virksomhedens omsætning.

For eksportmarkedet er Fjernøsten et af de vigtigste markeder for virksomheden, hvor det gennem otte år har etableret sig i både Singapore, Japan og Hong Kong. Her er brandet at finde i eksklusive butikker som Tomorrowland, United Arrows, Harvey Nichols og Tribeca.