Day Birger et Mikkelsen skal løftes digitalt. Derfor lancerer brandet i dag, d. 2. maj, en ny hjemmeside, der skal bringe forbrugerne tættere på den danske modevirksomhed.

Den nye hjemmeside lanceres derfor på syv forskellige sprog, og er et led i en overordnet vækststrategi, der skal være med til at konsolidere fremtidig vækst for Day Birger et Mikkelsen, lyder det i en pressemeddelelse.

”Strategien bag sitet er baseret på et ønske om at bringe bruger og brand tættere på hinanden. Af samme årsag vil en væsentlig del af hjemmesidens indhold være bruger-generere,” skriver brandet.

Day Birger et Mikkelsen har derfor valgt, at en ny blog-funktion skal fungere som katalysator for indholdet på sitet. På bloggen vil brandets designere og bloggere derfor skrive om mode, tendenser og emner, der er vigtige for modehuset.

På den nye hjemmeside integreres derfor bloggen, brandets univers og webshoppen i en samlet helhedsløsning. Hjemmesiden er udviklet i samarbejde med svenske boozt.com.