Allerede fra modeugen til august forkortes børnetøjsmessen CPH kids. Det sker efter ønske fra udstillerne.

Initiativet bunder nemlig i et ønske om at intensivere messeoplevelsen.

"Hvis man kigger med et internationalt perspektiv, er der flere fordele ved, at skære messen ned på tre dage. Dette initiativ vil fremadrettet blandt andet være med til at tiltrække endnu flere internationale brands på den i forvejen populære børnemesse," siger Sandra Stenderup, direktør hos CPH kids til FashionForum.dk.

"Ser vi på resten af Europa indenfor førende børnemodemesser, er udgangspunktet med tre eller to messedage også udgangspunkt på Playtime, Kleine Fabriek, etc.," siger Sandra Stenderup.

Og forventningen er da også, at den kortere og mere komprimerede messe vil kunne trække både flere indkøbere og intensivere hele messeoplevelsen.

”Vi gør os som messe mere interessante for udenlandske udstillere; det bliver mere attraktivt for dem, idet de skal have færre overnatninger. Besøgsmæssigt intensiverer vi dagene for, hvornår messen kan besøges,” siger hun og uddyber: 

”Det giver en mere komprimeret og dynamisk messeoplevelse og forventningen er at folk ligger deres ordrer hurtigere. Det skaber ganske enkelt en bedre handelsplatform,” afslutter Sandra Stenderup. 

CPH kids afholde den 9.-11. august, alle dage fra 9-18.