DK Company har udvidet butikken med otte nye brands – alle overtaget fra Danmarks tredjestørste modekoncern BTX Group. For DK Company betyder udvidelsen, som man også i går kunne læse på FashionForum.dk, et fokus på retail og det yngre segment, og for BTX Group betyder frasalget et farvel til kategorierne Young og Trend.
 
FashionForum.dk satte adm. direktør i BTX Group Jesper Roe skriftligt stævne for at høre, hvilke planer gruppen har fremover: 
 
Hvorfor har I valgt at frasælge de tre divisioner? 
Fordi vi i BTX har fået et bud som vi har fundet attraktivt, og fordi vi vurderer at det underliggende strategiske rationale er stærkt og rigtigt i forhold til industriens udvikling.
 
I hvilken retning ønsker BTX Group med frasalget at trække virksomhedsprofilen? 
Transaktionen gør BTX til en ’pure-play’ (en virksomhed med udelukkende ét fokus, red.) Classic spiller, og gøre det muligt at fokusere 100 pct. på at videreudvikle BTX’s Classic-division, som gennem en årrække har trodset de generelle udfordringer i markedet og udviklet sig meget stærkt. 
 
Hvilke konsekvenser får frasalget for de mærker I beholder? 
For den tilbageværende forretning er den fundamentale strategi uændret, og det betyder fortsat en stigende orientering mod, og samarbejde med, detailledet. 
 
Har I helt opgivet herretøjet, eller kan vi forvente nye brands fra BTX Group? 
Der er ikke nye brands i støbeskeen. 
 
BTX har foruden gruppens norske retailaktiviteter frasolgt brandene: Fransa, B-Young, Dranella, Blend He/She, Ichi, FQ1924 samt Gestuz til DK Company.
 
Foto: BTX-mærket Jensen Women