Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

BTX-direktør: Frasalg betyder fokus på klassisk mode

For BTX Group betyder frasalget af otte brands til DK Company et farvel til kategorierne Young og Trend og et øget fokus på klassisk dametøj.
For BTX Group betyder frasalget af otte brands til DK Company et farvel til kategorierne Young og Trend og et øget fokus på klassisk dametøj.

 

DK Company har udvidet butikken med otte nye brands – alle overtaget fra Danmarks tredjestørste modekoncern BTX Group. For DK Company betyder udvidelsen, som man også i går kunne læse på FashionForum.dk, et fokus på retail og det yngre segment, og for BTX Group betyder frasalget et farvel til kategorierne Young og Trend.
 
FashionForum.dk satte adm. direktør i BTX Group Jesper Roe skriftligt stævne for at høre, hvilke planer gruppen har fremover: 
 
Hvorfor har I valgt at frasælge de tre divisioner? 
Fordi vi i BTX har fået et bud som vi har fundet attraktivt, og fordi vi vurderer at det underliggende strategiske rationale er stærkt og rigtigt i forhold til industriens udvikling.
 
I hvilken retning ønsker BTX Group med frasalget at trække virksomhedsprofilen? 
Transaktionen gør BTX til en ’pure-play’ (en virksomhed med udelukkende ét fokus, red.) Classic spiller, og gøre det muligt at fokusere 100 pct. på at videreudvikle BTX’s Classic-division, som gennem en årrække har trodset de generelle udfordringer i markedet og udviklet sig meget stærkt. 
 
Hvilke konsekvenser får frasalget for de mærker I beholder? 
For den tilbageværende forretning er den fundamentale strategi uændret, og det betyder fortsat en stigende orientering mod, og samarbejde med, detailledet. 
 
Har I helt opgivet herretøjet, eller kan vi forvente nye brands fra BTX Group? 
Der er ikke nye brands i støbeskeen. 
 
BTX har foruden gruppens norske retailaktiviteter frasolgt brandene: Fransa, B-Young, Dranella, Blend He/She, Ichi, FQ1924 samt Gestuz til DK Company.
 
Foto: BTX-mærket Jensen Women