Den 10.-15. maj 2012 skal to danske modevirksomheder medvirke i et eksportfremstød i Sydkorea. Fremstødet sker i forbindelse med Kronprinseparrets officielle besøg i hovedstaden Seoul. Her bliver de nemlig ledsaget af en erhvervsdelegation, der med fokus på erhvervs- og kulturaktiviteter har til formål at styrke de bilaterale relationer mellem Danmark og Sydkorea. 


Udover Ilse Jacobsen Hornbæk og Kopenhagen Fur deltager også blandt andre A.P. Møller Mærsk, LEGO, Danfoss og Novo Nordisk.

”Ilse Jacobsen Hornbæk har netop indgået et samarbejde med en distributør i Korea og turen til Seoul falder fint i tråd med dette tiltag,” siger, Torben Olsen, salgsdirektør i Ilse Jacobsen Hornbæk, i en pressemeddelelse og fortsætter:

”Vi har takket ja til invitationen for at styrke vores samarbejde med landet i håb om at dette på sigt kan være med til at øge salget af vores produkter,” lyder det.

Efter allerede seks måneder på markedet kan det konstateres, at Ilse Jacobsen Hornbæks salg allerede overgår forventningerne. På nuværende tidspunkt har Ilse Jacobsen Hornbæk 50 salgsdøre i Korea.

Sydkorea er i øjeblikket et af verdens mest attraktive vækstmarkeder, som rummer mange muligheder. Korea er den 12. største økonomi og den nyligt indgåede frihandelsaftale mellem EU og Korea, skaber fordelagtige markedsadgang til Korea.

Mange tekstilvarer er blevet fritaget for de kvoterestriktioner, der oprindeligt lå til grund for at indføre kravet om dokumentation for oprindelse af importvarer og har set fra et dansk perspektiv stor betydning for mulighederne på det koreanske tøjmarked, lyder det endvidere.

Billede: Ilse Jacobsen Hornbæk