Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Ball Group leverer rekordresultat - igen

Den Axcel-ejede modetøjsvirksomhed Ball Group øger indtjeningen i et vanskeligt marked. Modetøjsvirksomheden øgede i 2011 sin omsætning til 613 mio. kr., hvilket svarer til en vækst på 15 pct. i forhold til året før.
Den Axcel-ejede modetøjsvirksomhed Ball Group øger indtjeningen i et vanskeligt marked. Modetøjsvirksomheden øgede i 2011 sin omsætning til 613 mio. kr., hvilket svarer til en vækst på 15 pct. i forhold til året før.

Den Axcel-ejede modetøjsvirksomhed Ball Group øger indtjeningen i et vanskeligt marked. Modetøjsvirksomheden øgede i 2011 sin omsætning til 613 mio. kr., hvilket svarer til en vækst på 15 pct. i forhold til året før. 
 
Driftsresultatet blev 65 mio. kr., det bedste resultat i koncernens historie. Væksten hentes primært i Norden, hvor Billund-baserede Ball Group fortsætter med at vokse på trods af tilbageholdende forbrugere.

Ball Group vokser stadigvæk
“Vi vokser fortsat i Norden,” siger Ole Holm, administrerende direktør i Ball Group, og fortsætter: 
 
”I 2011 accelererede vi udviklingen i Finland, og vi oplever for øjeblikket generelt en stærk vækst og stor interesse for vores franchisekoncept.”
 
Medvirkende til succesen er butikskonceptet Zizzi med retailspaces til kvinder i plusstørrelsessegmentet. 
 
”Vi øger løbende tilgangen af franchisetagere til vores butikskoncept Zizzi, der er skræddersyet til plusstørrelseskvinden, og vi er i dag markedsledende i Norden med vores 120 butikker,” siger Ole Holm.

Nyt webshoppingkoncept
For at skærpe profilen i markedet for plusstørrelser lancerede Ball Group i januar i år et nyt e- handelskoncept. 
 
”Vi forventer at nå ud til en stor onlinemålgruppe, som vi i dag ikke er i kontakt med,” siger Ole Holm og fortsætter: 
 
”Samtidig vil brandingen på nettet øge kendskabet til vores butikskoncept, hvilket, vi forventer, vil give os flere kunder i butikkerne.”

Culture, Pulz, Zizzi og ByBurin
Ball Group blev grundlagt i 1988 og tæller i dag 320 ansatte i hele Norden. Gruppens to tøjmærker rettet mod markedet for modetøj i standardstørrelser, Culture og Pulz, har også oplevet stærk fremgang i Norden, ligesom det nyligt lancerede accessories-mærke ByBurin er kommet rigtig godt fra start.
 
”Culture, Pulz og ByBurin forhandles i dag via multibrand-butikker i hele Norden, og næste skridt er at øge afsætningen på udvalgte markeder i Europa,” siger Kristian Kristensen, direktør i Ball Group og ansvarlig for Culture, Pulz og ByBurin.
 
”Trods afmatningen i markedet forventer vi også vækst i såvel omsætning som indtjening i 2012,” slutter Ole Holm.
 
Foto: Zizzi