Et af Danmarks stærkeste mærker inden for – blandt andet – sportstøj og en af Danmarks største fodboldklubber har indgået et femåret samarbejde. Fra sommeren 2012 og frem til sommeren 2017 er der skrå vinkler og navnet Hummel printet på Brøndby IF’s sportsdragter. Dermed er Hummel tilbage på banen hos fodboldklubben, der sidst bar Hummel fra 1986-96.

”Vi glæder os utrolig meget til dette samarbejde og til sammen med Brøndby IF’s team at sikre klubben en unik position fremadrettet – på banen som i det hele taget bl.a. ved hjælp af en række spændende initiativer koblet til vores Company Karma filosofi,” fortæller Christian Stadil, bestyrelsesformand i Hummel, i en pressemeddelelse og fortsætter:

”Der bliver god karma på Vestegnen! Jeg kan personligt ikke vente til august med at fortælle om de initiativer, der er planlagt.”

Historisk samarbejde med minder
Hos Hummel betones både det historiske samarbejde og de fælles værdier. Christian Stadil suppleres nemlig med følgende kommentar:

”Brøndby IF og Hummel har en lang og succesrig historie sammen fra vores seneste samarbejde, og netop den følelse vil vi gennem trøjedesign og merchandise bygge videre på og derigennem forhåbentlig vække positive og glade minder hos mange Brøndbyfans, lyder det fra  Henning Nielsen, marketingdirektør i Hummel.

”Brøndby IF har i hele sin knap 50-årige historie fremstået som et autentisk og passioneret brand, som gennem sin store skare af frivillig arbejdskraft til fulde lever op til klubbens motto ‘Ingen over klubben’. Den unikke samhørighed og det second-to-none engagement passer perfekt til Hummel, og vi ser rigtig meget frem til at forene vores og Brøndby IF’s værdier via spændende aktiveringsformer på og udenfor stadion.”

Aftale har stor værdi
Men også fra Brøndby er der rosende ord om aftalen.

”Vi er meget begejstrerede for aftalen med Hummel, som både har tråde tilbage i historien og ikke mindst ud i fremtiden. Vores fælles, succesfulde historik gør perspektiverne for denne aftale ekstra lovende, og det har været tydeligt meget tidligt i forhandlingsprocessen, at der er vilje og commitment fra begge parter til igen at skabe en stærk samhørighed,” siger Jan Lockhart, adm. direktør i Brøndby IF.

”Hummel er et af de stærkeste brands herhjemme, og vi ser stor værdi i atter at knytte bånd med dem. Derudover har Hummel fra begyndelsen vist stor interesse for et samarbejde samt indsigt i og forståelse for klubbens historik og værdier. De sidste to ting vil komme flot til udtryk i det kommende trøjedesign og merchandise,” siger han videre, inden han afslutter:

”Rent økonomisk er der tale om en aftale, der vil tilføre betydelig værdi til både Brøndby IF og Hummel over de fem år, som aftalen foreløbigt gælder. Til den første hjemmekamp i august vil vi kickstarte samarbejdet med et event på Brøndby Stadion, og det ser vi utrolig meget frem til.”

Allerede fra juli måned kan fans og interesserede dog købe Hummels nye spilletrøjer og merchandise.