H&M har planer om at lancere et nyt luksuriøst mærke, lyder det fra Dagens Industri.

H&M har nemlig ifølge den svenske erhvervsavis planer om at starte et nyt butikskoncept med tøj i et noget højere prisleje, end vi kender det fra H&M – men også højere end koncernens mere eksklusive mærke Cos.

Adm. direktør for den store tøjvirksomhed Karl-Johan Persson siger, at de gerne vil udvide deres forretning på nye felter og med nye koncepter. 

Eftersigende skulle der allerede været udnævnt en chefdesigner til projektet, nemlig Behnaz Aram. Hun er tidligere ansvarlig for svenske Whyreds damekollektion og er i øjeblikket ansat i H&M New Business, som er den afdeling der samler detailkæder ind til butikker som Cos, Monki, Weedkay og H&M Home.

Projektet er stadig meget skjult, og selv H&M’s egne medarbejdere bliver det indtil videre holdt hemmeligt for. 

"Vi ser altid efter nye ideer og koncepter, men jeg har ingen oplysninger om, at vi har et nyt mærke," konkluderer Charlotta Nemlin, PR-ansvarlig i H&M til Dagens Industri.

Foto: Marni at H&M