Skandinaviens største online modebutik, danske Miinto.com, tager nu hul på det hollandske marked i samarbejde med RTL Ventures.
 
Miinto.com, der formidler modetøj online på nogenlunde samme måde som Just-Eat.dk formidler et samlet overblik over takeaway-markedet, er i dag tilstede på det danske, norske, svenske, engelske, irske og amerikanske marked – og nu er turen altså kommet til Holland. 

Holland er interessant

”Holland er et meget interessant marked for os, da det er et fremmeligt e-handelsland. Onlinehandel er en integreret del af  de hollandske forbrugeres adfærdsmønster – især inden for mode,” forklarer adm. direktør i Miinto.com, Morten Larsen.
 
Konceptet bag Miinto.com er at give de (mindre) modedetailbutikker muligheden for at sælge varer online uden selv at investere gigantiske summer i egen platform. Miinto.dk har ikke selv modetøjet på lager men formidler altså via én portal kollektioner fra en lang række selvstændige butikker mod en andel i salget.


Samarbejde med mediehus
Miinto.com har indgået partnerskab med RTL Ventures, der er 100 pct. ejet af RTL Group, Europas største medie- og produktionsselskab med 45 tv-kanaler.
 
”Konstellationen blev et partnerskab hvor en stærk Hollandsk mediepartner bidrager med deres kompetencer til vores unikke koncept,” skriver Miinto-medstifter og sales coach Mike Radoor sin blog, hvor han fortsætter:
 
”RTL Ventures’ strategi har længe været at komme ind i en god online case inden for fashion-branchen. Miinto har med sine flotte tal i Norden overbevist RTL Ventures om, at forretningsmodellen holder på det hollandske marked. Jeg er personligt meget spændt på, at se hvordan lanceringen af Miinto i Holland kommer til at løbe af med tanke på de muligheder der dukker op på TV, radio og de normale marketing tiltag, vi laver via internettet.”
 
Miinto.com-direktør Morten Larsen supplerer:
 
”En enorm virksomhed som RTL som partner gør processen endnu mere interessant og timingen endnu mere oplagt. Vi er sikre på, at vi kan lave en succes.”

Miinto.nl lanceres i tredje kvartal 2012 som en del af det internationale Miinto.com-netværk på lige fod med de eksisterende markeder. I løbet af 2012 og 2013 er det hensigten at miinto.com åbner i syv nye lande både i og uden for Europa.