Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

I dag: Gratis onlineseminar om bæredygtighed

NICE inviterer klokken 16 til gratis webseminar om forbrugeradfærd og om, hvilke interne processer modevirksomheder over hele verden har sat i sving for at øge forbrugernes engagement i bæredygtighed.
NICE inviterer klokken 16 til gratis webseminar om forbrugeradfærd og om, hvilke interne processer modevirksomheder over hele verden har sat i sving for at øge forbrugernes engagement i bæredygtighed.

 

I eftermiddag er der fine navne på talerlisten, når det nordiske initiativ for bæredygtig mode, NICE, klokken 16 inviterer til gratis webseminar om forbrugeradfærd og om, hvilke interne processer modevirksomheder over hele verden har sat i sving for at øge forbrugernes engagement i bæredygtighed. 
 
Webinaret er andet i en række på tre, der alle med forskelligt fokus stiller skarpt på bæredygtighed i et forbrugsperspektiv. Det forklarer Jonas Eder-Hansen, udviklingsdirektør i NICE, til FashionForum.dk:

Nye ideer, tak

”Målet er, at alle tre webinarer hver især skal føre til nye, innovative idéer til, hvordan forbrugeren kan inddrages yderligere samt hvilke handlinger og tiltag der skal til fra branchens og politikernes side for at realisere de gode idéer,” forklarer han. 
 
De bedste idéer bliver samlet i en rapport og siden debatteret ved optakten til Copenhagen Fashion Summit. Den 3. maj bliver ideerne overrakt til det danske EU-formandsskab.
 
I dag er det blandt andet CSR-kyndige fra H&M, Vivienne Westwood og den berømte London-designskole Central St. Martins der er blandt talerne ved webinaret, og alle interesserede kan lytte med og stille spørgsmål via ”webinarets” chatfunktion.

Positiv tilgang

Og det er den positive indgangsvinkel, der spiller hovedrollen, forklarer Jonas Eder-Hansen videre:
 
”Der er ingen løftede pegefingre. Folk har fået nok af skræmmekampagner. Desuden er det kun de allerede frelste, som kan nås med den slags. For at komme ud til mainstreamforbrugeren skal det være sjovt og engagerende,” forklarer han.
 
Hos NICE kigger man især på den såkaldte ”gamification”-bølge, hvor man gennem spil (games) og leg belønner læringen med præmier eller social status. For der er en sidegevinst:
 
”Gennem spil tilegner man sig ny viden om bæredygtig mode,” forklarer Jonas Eder-Hansen.


H&M og Vivienne Westwood
Ved dagens webinar vil Giordano Capuano, der er chef for international marketing & kommunikation hos Vivienne Westwood, beskrive, hvordan man bedst markedsfører bæredygtighed over for forbrugerne, mens Henrik Lampa, der har ansvaret for Better Cotton Initiative hos H&M, fortæller om koncernens arbejde med at øge brugen af bæredygtige materialer, og hvordan initiativet er blevet modtaget af forbrugerne.
 
Alle kan få adgang til at lytte med til det to timer lange webseminar – blot skal du senest klokken 15.00 i dag tilmelde dig på følgende email: niceconsumer@bsr.org
 
Læs mere om seminaret her.