Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Nye webshops satser på nicherne

Leowulff.com og HennyAndMy.com satser på nicherne - nemlig henholdsvis dyreprints og accessories.
Leowulff.com og HennyAndMy.com satser på nicherne - nemlig henholdsvis dyreprints og accessories.

To nye danske webshops har set dagens lys. Begge skiller de sig ud fra mængden; den ene satser nemlig kun på tilbehør, den anden kun på ting med dyreprint.

Henny And My er navnet på Marianne Kruses nye webshop, der kun sælger tilbehør som tørklæder, sko, tasker, smykker, hatte og bælter. Udvalget tæller blandt andet Opening Ceremony, Surface to Air, Whyred, Thierry Lasry, Helena Rohner og Lommé. Et showroom i indre København skaber de fysiske rammer og sørger for udlån og information til pressen.

”Din stil viser, hvem du er. Accessories understreger din personlighed. At være med til at fremhæve et personligt udtryk er min passion. Og det afspejler sig i hvert enkelt produkt i min webshop”, siger Marianne Kruse, der tidligere har arbejdet for blandt andre By Malene Birger og Baum Und Pferdgarten, i en pressemeddelelse.

Hos Leowulff.com finder man også nicheprodukter – denne gang dog rettet mod folk med en forkærlighed for dyreprint.

Webshoppen, der i virkeligheden er en portal, der samler dyreprints fra en række eksisterende danske og internationale webshops, byder både på ting til garderoben og til hjemmet. Leowulff.com er startet af Sarah-Julie D. Wulff, der har en PR-baggrund i modebranchen – senest hos danske Shamballa.

"Jeg vil finde de bedste designs fra hele verden, og præsentere dem på Leowulff.com, så alle, der har en passion for mode, boligindretning og gadgets med dyreprint eller designs inspireret af dyr, kan finde smukke ting ét og samme sted. Det vil være nemt, overskueligt og ikke mindst fashionabelt," lyder det fra Sarah-Julie D. Wulff i en pressemeddelelse fra Leowulff.com.

Begge webshops er åbne.