Under Stockholm Fashion Week lokkede 200 leverandører – der tilsammen repræsenter over 500 brands – en stor skare indkøbere til Stockholm Modecenter. Men tallene er ikke på højde med februar sidste år. Det skriver Habit.se.

Besøgstallene viser en nedgang på 2,5 pct. i besøgstallene for denne modeuge sammenlignet med februar-modeugen siste år. Stockholm Modecenter betegner selv nedgangen som marginal og ok.

”Noget der bliver markant, er risikoen for en negativ spiral. Vi kan ikke tillade os at fokusere på det negative. Glasset er halvfuldt, ikke halvtomt! Selvom mange har tabt et par procent i deres salg, må man fokusere på det salg, der eksisterer, og som vi forventer os fremover. Vores opfattelse bygger ikke på raketforskning, men på sund fornuft," skriver Stockholm Modecenter og adm. direktør Thomas Jonasson og fortsætter: 

"Vi har oplevet to ekstraordinære efterår og vintre med sne og kulde, givetvis bliver det en negativ effekt på den trejde sæson, da sne og kulde savnes. Vi må fokusere på den virkelighed, vi kan påvirke, dvs. at købe de rette varer, markedsføre os på bedste vis og frem for alt tage hånd om vores kunder på en måde, vi ikke hidtil har gjort,” skriver direktøren og råder samtidigt landets indkøbere og butiksejere til at bruge ordentlig tid på indkøbsprocessen i leverandørernes showroom.

Stockholm Modecenter er den største enkeltstående aktør under Stockholm Fashion Week og arrangerer messe på 20.000 kvadratmeter i en nedlagt turbinehal.

Kilde: Habit.se
Billeder: Altewai.Saome SS12-kampagne. Det svenske brand vandt den svenske udgave af Max Factor New Talent Award i februar 2012.