PPR tænker stort. François-Henri Pinault, formand og administrerende direktør i den franske luksusgruppe, vil tredoble størrelsen af luksus-, sport- og livsstilsdivisionerne mod 2020, så indtægterne øges til 24 mia. euro – ca. samme niveau som rivalen LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton solgte for i 2011. Det skriver Women’s Wear Daily.

François-Henri Pinault afslørede planerne ved en pressekonference omhandlende offentliggørelsen af gruppens 2011-resultater. De viser et rekordhop på 26,4 pct. i nettoresultatet. Og fremadrettet skal fokus være på høj vækst hos brands som Gucci, Puma og Bottega Veneta.

”Vores primære ambition er at opbygge en gruppe med indtægter på mindst 24 mia. euro i 2020, hvoraf ca. 60 pct. skal indtjenes fra luksusafdelingerne og 40 pct. fra sport og livsstil,” sagde François-Henri Pinault ved pressekonferencen.

”Vores brands er stærke og har et betydeligt potentiale for organisk vækst, fordi de er på linje med underliggende forbrugertrends i dag: selvopfyldelse, en bestemt hedonisme, forbrugernes følelse af ansvar overfor deres valg og en konvergens af smag fra land til land og fra generation til generation.”

Udsigterne for 2012 er, ifølge Pinault, gode, på trods af nogen økonomisk usikkerhed, idet den administrerende direktør har noteret, at salget indtil videre har fastholdt momentum fra fjerde kvartal af 2011.

”PPR er sikre på, at 2012 vil blive endnu et år med vedholdende vækst i indtjeningen og forbedringer i vores drift og financielle ydeevne.”

Kilde: Women’s Wear Daily
Billeder: Gucci SS12-kampagne