Modevirksomheden Odd Molly er stadig inde i en svær økonomisk periode. I fjerde kvartal, fra 1. oktober-31. december 2011, fik brandet et resultat efter skat på -9.600.000 svenske kroner. Udviklingen må vendes – men det tager tid, mener ny direktør. Det skriver Habit.se.

Omsætningen beløb sig i fjerde kvartal til 32,9 mio. svenske kroner, sammenlignet med 56,1 mio. for samme periode sidste år. Resultatet af den primære drift udgør -13,7 mio. og resultatet efter skat landede altså på -9,6 mio. kroner med et resultat per aktie på -1,68 SEK.

I december tog Anna Attemark over som administrerende direktør efter Christina Tillman mens Jennie Högstedt Birch blev vicedirektør og sortimentschef.

”Hvad angår 2012 kan jeg konstatere at salget har været negativt, markedet er hård og ordreværdien for første halvår er betydeligt lavere end sidste år,” siger Anna Attermark i en rapport.

Men den administrerende direktør ser potentiale i brandet, som har haft en stor vækst i omsætningen i løbet af sine ti år – selvom hun mener, at det vil tage tid.

”Odd Molly har et fantastisk potentiale i sine fine produkter, stærke brand og dygtige mennesker. Brandet er repræsenteret hos et stort antal detailhandlere, og vi er begyndt at tage kontrol over salget i egne butikker, shop-in-shops og e-handel,” siger hun.

For hele året endte Odd Mollys omsætning på 292,3 mio. SEK mens resultatet efter skat blev 14,2 mio. SEK. Opsigelsesomkostninger relateret til butikken i Los Angelses samt herrekollektionen belaster resultatet med 6,9 mio.

Kilde: Habit.se.