Der var dømt hygge og hjemmebagstema inden showet på Rådhuset til Edith & Ella startede. Små søde brownies og seatere i hyggelige forklæder i brandets karakteristiske lyserøde farve udgjorde temaet.  
 
På catwalken fastlog Edith & Ellas efterårs- og vinterkollektion derimod, at stemningen skulle være en helt anden. Kollektionen var nemlig spækket med sexappeal i form af gennemsigtige bluser, korte nederdele og kjoler med fokus på bryst og talje. 
 
Vovet i lårkort
Designeren Line Markvardsen fremviste blandt andet en vovet lårkort, taljeret tubekjole i slangeskindsmønster, som forekom rasende modsættende til den hygge-romantiske intro til showet.   
 
Undermærket EPOQUE lagde ud med de første 18 indgange og her var der tale om en mere afslappet kollektion i form af roligere farver og mere sammenhængende styles, farvepalet og materialevalg. 
 
Blandt andet var der en jakke og et par shorts i bronze der passede fint ind i farveskalaen med en beigefarvet pallette der var brugt på både frakker, bukser med læg og tætsiddende kjoler. 

Derudover var der en fremhævningsværdig rustfarvet buksedragt med brede fejende bukseben, der også komplimenterede denne del af kollektionen fint. 


 
Forvirrende
Herefter begyndte Edith og Ellas show. Og indgangene forvirrede altså med deres bredtfavnende udtryk, snit, læg, mønstre, længder, materialer og farver. 
 
Blandt andet talte undertegnede intet mindre end fem forskellige leopardprints. Herudover var der også både skotsktern, brede striber, tynde striber, prikker og forskellige jacquard-bindinger.

[[addon]]

 
Og det var svært at følge med. Det var nemlig det ultimative colourblock-show med et virvar af farver. Der var hvid, sort, beige, rød, orange, grøn, gul, blå, turkis og en enkelt pink kjole med flæser og bindebånd i halsen. 

Det overvældende var, at samtlige farver kom i flere forskellige nuancer, og på trods af alle farverne var det svært at skimte den berømte røde tråd i valget af farver.
 
Fokus på taljen
De fleste styles var kendetegnet ved fokus på talje ved hjælp af den ene eller den anden detalje. Blandt andet sås en ensfarvet gul kjole med påsatte lommer i taljen og en anden sort sag med et påsyet stykke silke, der også standsede ved taljen.
 
Der var helt konkrete taljeindsnit og skæringer ved taljen i form af enten farver, materialer eller bælter. Dertil fremhævedes taljen også af korte jakker, der gik til taljen og bukser der endte tøjtaljet samme sted.
 
Som det nok fremgår forekom Edith & Ellas som et stort stilforvirrende roderi, og det var en skam, fordi der samtidig var rig potentiale i nogle af de forskellige beklædningsdele. 
 
Helt konkret skal designeren til at vælge mellem det sexede og romantiske image, for Edith & Ellas traditionelle univers var svært at få øje på på catwalken under denne modeuge.