Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Modström på Terminal-2: Vi satser på Skandinavien

Modström fylder tres kvadratmeter i messens bagerste hjørne – men hvad gør det, når et fire meter højt skilt med virksomhedens logo pryder standens bagvæg?
Modström fylder tres kvadratmeter i messens bagerste hjørne – men hvad gør det, når et fire meter højt skilt med virksomhedens logo pryder standens bagvæg?

På Terminal-2, street wear-messen i det gamle lokomotivværksted bag Kalvebod Brygge, gjalder housemusikken ud af højtalerne, og chill out-området er på – et underlag af grøn filt – udstyret med en læderpolstret luksusudgave af omvendte ølkasser som skamler og sortlakerede, stablede paller som borde. Her er det denim og gadedrengeattitude, der hersker. 

Messen slog dørene op til modeugens første modemessedag klokken 10 i formiddag, men allerede kort efter klokken tolv er der optimisme blandt udstillerne.
 
Fire meter højt skilt
Modström fylder tres kvadratmeter i messens bagerste hjørne – men hvad gør det, når et fire meter højt skilt med virksomhedens logo pryder standens bagvæg?
 
”Det giver en god effekt, at vi kan ses fra hele hallen,” siger Claus Nordvi til FashionForum.dk. Han er salgsmanager hos danske Modström, der har fordelt staben mellem København og oprindelsesbyen Aalborg.
 
Lille og god
Han peger på, at en fordel ved Terminal-2 måske nok er, at det er begrænset, hvor mange dårlige placeringer, der er, idet messen er så relativt lille:
 
”Når messen ikke er større, end den er, når kunderne hele vejen rundt.”
 
Modström har holdt til på Terminal-2 siden begyndelsen, og var før dette at finde på søstermessen CPH Vision, og denne gang er forventningerne skyhøje, griner salgschefen:
 
”Vi skulle gerne have 300 butikker i Skandinavien ved messens afslutning,” siger han. Det er 50 yderligere, for lige nu sælges Modström i 250 butikker i de nordiske lande – herunder 19 egne detailbutikker i Danmark.
 
Satser på Skandinavien
På Copenhagen Fashion Week AW12 er håbet at gafle flere skandinaviske kunder, og oddsene er fine, mener Claus Nordvi:
 
”Modström er kendt for at lave lækkert overtøj, så efterårssæsonen er rigtig god for os,” siger han og peger endvidere på, at brandet har den fordel, at de leverer af flere omgange til vintersæsonen, der ellers ofte kan blive dyr for butikkerne i september, når det omkostningstunge(re) vintertøj skal betales.
 
En række af de mere kommercielle brands har denne og seneste sæson valgt at holde modeshow, men ikke Modström. Adspurgt, hvad årsagen til prioriteringen er, svarer Claus Nordvi prompte:
 
”Vi er et jydebrand. Det ligger ikke rigtigt til os, vi vil hellere bruge pengene på noget andet.Et show er jo fint i forhold til medieomtale, men det er mest for pressen,” slutter han.
 
FashionForum.dk besøger denne vinter samtlige de københavnske modemesser. Torsdag rapporteres fra Terminal-2 og CPH Vision.