Berliner-modeuge åbner med ny modemesse
Når modeugen i Berlin skydes i gang i dag, sker det blandt andet med åbningen af det helt nyt udtænkte messeinitiativ SEEK.
Når modeugen i Berlin skydes i gang i dag, sker det blandt andet med åbningen af det helt nyt udtænkte messeinitiativ SEEK. Placeret i Kuehlhaus, et gammelt industrielt lagerbyggeri tæt på Premium-messen, leverer SEEK et nyt messeformat og omkring 60 forskellige yngre brands.
Hvert enkelt brand er nøje udvalgt af salgsdirektør Maren Wiebus og kreativ direktør Oliver Saunders, der dermed har forsøgt at skabe en stærkt sammenhængende platform.
”Jeg kender hver enkelt involveret brandmanager på fornavn, og jeg ved hvor alle deres butikker er. Vi har skabt en slags fællesskab. Vi støtter hinanden meget og jeg tror, at det virkelig er noget man skal skatte i disse usikre økonomiske tider,” siger Oliver Saunders i en pressemeddelelse.
SEEK startede i ydmyge rammer med nogle enkelte lokaler på STATION-Berlin, men med flytningen til Kuehlhaus har man på to etager fået 1000 kvadratmeter og kan præsentere omkring 60 forskellige progressive brands.
SEEKs formål er et fokus på stærke og moderne brands, der præsenteres i et afslappet miljø, hvor hvert brand har samme udstillingsplads.
”Det er et uprætentiøst miljø, og tøjet får mulighed for at tale for sig selv,” siger Oliver Saunders.
På SEEK kan man blandt andet finde danske brands som Soulland og POP Cph samt blandt andet Velour, Our Legacy og Surface to Air.
Men SEEK er ikke den eneste messe, der præsenterer nyt. Til juli slår Panorama Berlin nemlig dørene op, et helt nyt initiativ, der med sine 20.000 kvadratmeter i Expocenter Airport kan præsentere en lang række etablerede brands lige ved siden af den tyske hovedstads nye lufthavn BER.
Billede: salgsdirektør Maren Wiebus og kreativ direktør Oliver Saunders.