I ti år har H&M solgt tøj i store størrelser under navnet Big Is Beautiful – BIB. Men dette forår fejrer H&M jubilæet med en relancering – fremover vil kollektionerne i str. 44-54 nemlig blive solgt i brandnavnet H&M +.
Med navneskiftet ønsker den svenske koncern at signalere, at mode altid går forud for størrelse:

“Navnet skifter af den simple grund, at vi ønsker, at mærket skal fremstå tydeligt som en del af H&M og ikke som et separat mærke,” forklarer Christina Jørgensen, der er dansk PR-koordinator for H&M, til FashionForum.dk.


Høj modegrad til plus size-kvinder
“Grunden til, at vi introducerede BiB, var, at vi fornemmede efterspørgselen på tøj i større størrelser. Vi ønskede at tilbydeplus size-kvinder tøj med høj modegrad samt funktionelle basisvarer,” fortsætter hun.

Og 2012 kommer også til at danne rammen for et nostalgisk tilbageblik i koncernen. Halvfemsernes unge H&M-linje Impuls, der i dag hedder Divided, får nemlig sin renæssance, når en pop-up-kollektion med det gamle navn og logo i nakken ser dagens lys.

Grunge-look
Kollektionen er – naturligvis – inspireret af det 20. århundredes sidste årti og består af 13 sorte, grå og metallic dele i grunge-look.

H&M Impuls-popupkollektionen lanceres i midten af februar i 130 H&M Divided-afdelinger over hele verden. Det nye Big Is Beautiful, H&M +, bliver til gengæld fra sommer 2012 solgt såvel i H&M’s butikker som via katalog og webshop.

Foto: H&M Big Is Beautiful, sommer 2011