Med åbningen af en flagskibsbutik i København tog det britiske mærke White Stuff første spadestik i en internaitnoal satsning. For butikken er ikke bare den første i Danmark – den er også den første i verden uden for Storbritannien.

Mærket har med 75 butikker i Storbritannien slået sit navn grundigt fast på hjemmemarkedet, men nu er intentionen, at Skandinavien og Nordeuropa skal være afsæt for den fremtidige ekspansion.

FashionForum.dk fangede Sally Bailey, adm. direktør i White Stuff, til en kommentar om fremtiden og det skandinaviske marked: 

”Vi havde haft blikket rettet mod Skandinavien og Nordeuropa i et stykke tid, og yderligere research viste, at skandinaviske forbrugere – især dem i Danmark og Sverige – havde den samme sensibilitet og samme kærlighed til mode og shopping som dem i Storbritannien,” fortæller Sally Bailey, der peger på at der rent geografisk også er fordele ved det lille smørhul:

”Danmark er også cool og tæt på hjemmemarkedet, og det gør det nemmere for os at holde øje med tingene og lære, hvilke dele af brandet, der fungerer godt, og hvad der er mindre succesfuldt.”

Sally Bailey mener videre, at København fremover altid vil være noget ganske specielt for White Stuff, fordi den danske hovedstad huser brandets første internationale butik: 

”København er en kosmopolitisk by, og forbrugerne her elsker mode og relaterer til White Stuffs brand og arv. Vi er glade for den reaktion, vi har fået fra vores nye forbrugere. Derhjemme lyder et af vores gamle slogans, at White Stuff er ”lovely clothes for lovely people”,” siger hun og roser de danskerne:


”Jeg var meget begejstret for at se, at vores danske forbrugere var lige så skønne som vores britiske, da jeg besøgte vores nye butik.”

Yderligere afsæt for ekspansion
Hos White Stuff ser man det skandinaviske marked som yderst passende for brandet, og derfor håber man at kunne annoncere endnu en ny butiksåbning i starten af 2012. Fremadrettet er der kig på andre områder i regionen også – og det bærer København en del af skylden for.

”Butikken er blevet rigtig godt modtaget, og vi har været meget tilfredse med salget indtil nu. Vi synes, at de danske forbrugere tager del i vores brand og humor, og at vores produkt tilbyder noget andet i forhold til resten af markedet," siger direktøren og fortsætter:

"Forbrugerne elsker butikken – især butikkens biograf og magiske spejl. Vi har fået masser af positive kommentarer, og folk siger, at der ikke findes noget magen til i København,” fortæller den administrerende direktør, der udover butiksekspansion også peger på online og større kollektioner som en del af fremtiden.

”Vi har lige lanceret vores nye hjemmeside og en Facebook-side, og vi er i gang med at implementere vores helt nye CRM-system, der skal give os et klarere billede af vores forbruger. På produktsiden kigger vi på at udvide vores tilbud og tilføje flere produkter til vores hjem- og lingerikollektioner,” afslutter hun.