Ocean Rainwear fik sit på det tørre i seneste regnskabsår. Virksomheden endte således med et resultat på 10,8 mio. kr. før skat – 4,8 mio. kr. bedre end året før. Det skriver AOH.dk.
 
"Vi har haft fremgang på stort set samtlige markeder," siger direktør og indehaver Jørn Klokkerholm. 
 
Tættere på kunderne 
Resultatet er også en følge af virksomhedens strategi med at have agenter på eksportmarkederne, Tyskland, Holland, Belgien, Schweiz, Finland og eget salgsselskab med egne sælgere i England. 
 
"Vi ønsker at være tættere på vores kunder og have fuld kontrol over hele salgsprocessen, og det er denne strategi, der nu bærer frugt," udtaler Mads Halkier, virksomhedens eksport manager. 
 
Venter bedre regnskab 
Alene på det engelske marked har Ocean Rainwear tredoblet omsætningen. Her er den danske producent først og fremmest stærk på waders til lystfiskere, så der ligger samtidigt et endnu større potentiale, når virksomheden for alvor i indeværende år er begyndt at lancere regntøj og arbejdstøj til industri og landbrug. 
 
"Vi venter et endnu bedre resultat på det engelske marked næste år, men også resten af Europa har givet os en god start på det nye regnskabsår ligesom Danmark har bidraget pænt med en regnfuld juli og august," siger Mads Halkier. 
 
20 procent arbejdstøj 
Salget af arbejdstøj på de øvrige markeder er allerede etableret og udgør i dag omkring 20 procent af omsætningen. Arbejdstøjet smitter således også positivt af på det endelige resultat.
 
Kilde: AOH.dk