Flere pop up-butikker i fremtiden
Flere og flere butikker åbner helt bevidst blot for en kort periodeFlere og flere butikker åbner helt bevidst blot for en kort periode. Det skriver Fyens Stiftstidende.
En pop up-shop er en forretning, der åbner for en kort periode for så at lukke igen. Det er et fænomen, vi kommer til at se mere og mere til. Sådan vurderer seniorkonsulent ved Retail Institute Scandinavia Mette Skovgaard Frich over for Fyens Stiftstidende.
– Der er mange ledige lejemål, og en pop up-shop er en oplagt og uforpligtende mulighed for at prøve grundlaget for en butik af, siger hun.
Mens udlejerne i det mindste for en tid får indtægter, frem for at lejemålet står tomt, er pop up-butikker en oplagt gevinst for forbrugerne, mener Mette Skovgaard Frich:
– Kunderne kan godt lide, at byen forandrer sig, og det giver fornemmelsen af byen som en markedsplads, siger Mette Skovgaard Frich.
Fra USA kender Mette Skovgaard Frich eksempler på legetøjskæder, der åbner butikkerne i højsæsonen omkring halloween og jul for så at lukke igen.
– Og det behøver heller ikke blot at være i de eksisterende butikslejemål, siger Mette Skovgaard Frich, der henviser til, at en kæde som Tommy Hilfiger har åbnet butikker i stilfulde bjælkehytter, der er sat op på for eksempel strande.
Kilde: Fyens Stiftstidende
Læs om Bruuns Bazaars nye pop-up kiosk her!