Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Kopenhagen Fur klar med egen produktion: Vi satser på impulsshopperne

Under navnet New Bizz bliver udvikling og produktion af innovative accessories og tilbehør til hjemmet et nyt markedsområde.
Under navnet New Bizz bliver udvikling og produktion af innovative accessories og tilbehør til hjemmet et nyt markedsområde.

Kopenhagen Fur går nu fra alene at fungere som råvaresælger og inspirator for mode- og pelsbranchen til selv at producere og sælge til forbrugerne.
 
Under navnet New Bizz bliver udvikling og produktion af innovative accessories og tilbehør til hjemmet et nyt markedsområde. Marketing Director Patrizia Venturelli Christensen er udnævnt til kommerciel direktør og skal stå i spidsen for den nye forretningsenhed:
 
"Vi har siden lanceringen af Kopenhagen Studio udviklet en stribe innovative pelsprodukter, men det har vist sig at være mere end svært at få innovationen omsat til egentligt salg. Der mangler viden i produktions- og detailleddet om materialer, produktion og salgskanaler, når man begynder at mikse pels med andre materialer, som for eksempel læder," siger hun og fortsætter:
 
"Den viden har Kopenhagen Studio oparbejdet, og der er et stort markedspotentiale i salg af disse produkter. Det skal ske både business to business, men også direkte til forbrugerne," siger Patrizia Venturelli Christensen.
 
New Bizz skal ikke konkurrere med eksisterende pelsfirmaer, fordi der i store træk er tale om uopdyrket land, lyder det fra Kopenhagen Fur:
 
"Vi har så mange gode idéer og innovative pelsprodukter, som vi ser en stor fremtid for. Vi vil ramme et marked og et prisniveau, hvor der hos forbrugeren er plads til impuls- og situationskøb. Der er meget få mennesker, som impulsivt køber en helpels, men der er rigtig mange, som impulsivt køber for eksempel accessories," siger den nyslåede kommercielle direktør, inden hun tilføjer:
 
"Den lille luksus, som giver glæde i hverdagen. Vi vil også arbejde hårdt for, at varerne distribueres gennem andre salgskanaler end de klassiske pelsbutikker."
 
Modeprodukterne i New Bizz skal udvikles af egne designere, men andre designere vil blive indbudt til partnerskaber, hvor Kopenhagen Fur stiller kapital, viden, produktion og distribution til rådighed.
 
"Vi har for eksempel introduceret homewear som kategori i Den Gyldne Pelsnål (designkonkurrence, red.). Det er der kommet nogle meget fine ting ud af, og rigtig mange spørger "hvor kan jeg købe det?". Det spørgsmål vil jeg gerne kunne svare konkret på med henvisning til butikker i ind- og udland, når New Bizz er kommet godt i gang," siger hun og slutter:
 
"Jeg vil gerne tilbyde de unge designere, at de kan komme ud over rampen og få deres ting produceret og solgt."


Kopenhagen Studio, som har oparbejdet et solidt image som center for innovation for mode- og pelsbranchen, fortsætter som inspirator, men under ny ledelse.