Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Ny kreativ chef i Dansk Mode & Textil

Dansk Mode & Textil styrker sit forhold til medierne og modebranchen. Det sker med ansættelsen af tidligere moderedaktør på Eurowoman, As Øland, som ny kommunikations- og kreativ chef.
Dansk Mode & Textil styrker sit forhold til medierne og modebranchen. Det sker med ansættelsen af tidligere moderedaktør på Eurowoman, As Øland, som ny kommunikations- og kreativ chef.

 

Dansk Mode & Textil styrker sit forhold til medierne og modebranchen. Det sker med ansættelsen af tidligere moderedaktør på Eurowoman, As Øland, som ny kommunikations- og kreativ chef. 
 
Med ansættelsen af As Øland, styrker DM&T sin profil og positionering i forhold til medier og modebranchen, lyder det i en pressemeddelelse, og adm. direktør Preben Wegener Friis glæder sig over ansættelsen:

"Dansk Mode & Textils bestyrelse har i 2011 vedtaget en ny vision, der tilsiger at DM&T skal være mode- og tekstilbranchens eget og foretrukne videncenter, branchens ambassadør og allianceudvikler. Med ansættelsen af As Øland har vi taget et vigtigt skridt i retning mod at realisere denne vision," siger han og fortsætter:
 
”As Øland er særdeles stærk både på kommunikations- og trendsiden – hun bliver en værdifuld ambassadør og rådgiver for virksomhederne og os i de kommende år."
 
As Øland har en lang karriere bag sig i modebranchen. Hun er uddannet designer fra Danmarks Designskole og Royal College of Art i London, har tidligere arbejdet som moderedaktør på magasinet Eurowoman og to gange tidligere har Dansk Mode & Textil haft glæde af As Ølands kompetencer, dels som trendkonsulent og som informations -og kreativ chef.
 
Siden 2008 har hun drevet sit eget trend- og stylingbureau med opgaver for blandt andre Berlingske Media, Magasin og Benjamin Media, så det er en erfaren kommunikations -og kreativ chef, som nu vender tilbage til Dansk Mode & Textil. 

"For mig er der en kæmpe stolthed i at arbejde for en organisation, som er udsprunget af den gamle, jyske tekstilbranche, som siden er blevet en stor industri. Organisationen rummer de største spillere i branchen – fra traditionsrige håndværksvirksomheder til unge og innovative mærker," siger hun og fortsætter:
 
"Det giver en enorm mulighed for samarbejder og for at gøre dansk mode synlig nationalt og internationalt. I min nye stilling vil jeg gøre mit for at skabe nye tiltag, som vil gavne branchen og sætte yderligere fokus på dansk mode og tekstil. For mig er DM&T lidt ligesom Le Klint-lamper eller Perchs tehandel. Et klassisk brand, som står for kvalitet."