Burberry-gruppen har indleveret halvårsregnskabet, med afslutning i september, og dt viser gode tal for det ærkebritiske brand. Således er overskuddet i første halvår steget med 26 pct. til 115,9 mio. pund (ca. 1,007 mia. kr). Det skriver Women’s Wear Daily.

Forklaringen skal især findes i et voksende salg i brandets vigtigste flagskibe i især Paris og London, og tillægges især de omrejsende luksusforbrugere. Det er stadig varer, der ikke er tøj, der udgør den største del af salget, med 39 pct. af wholesale- og retail-omsætningen.

Salget frem til 30. september steg 29.4 pct. til 829.6 mio. pund. Både et godt genopfyldningslager og især større lædervarer har andel i væksten.
 
De nyere markeder som Kina og Mellemøsten stod for 19 pct. af omsætningen i wholesale og retail i perioden.

Kilde: Women’s Wear Daily.
Billede: Burberry AW11