Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Skal du designe den næste T-shirt til Roskilde Festival?

Roskilde Festival har lanceret en designkonkurrence, der giver alle mulighed for at indsende forslag til årets design
Roskilde Festival har lanceret en designkonkurrence, der giver alle mulighed for at indsende forslag til årets design

Hvert år på Roskilde Festivalen kan der købes masser af merchandise – fra t-shirts til kasketter og key-hangers – alle med årets design. Og nu har du muligheden for at stå bag designet i 2012.

Roskilde Festival har nemlig lanceret en konkurrence, der opfordrer alle til at indsende forslag til årets design. Reglerne er få, og begrænsningerne ligeså. Om det er lavet med tusch, collage, kartoffeltryk eller digitalt er ligegyldigt, ligesom der ikke stilles krav til hverken farver, skrifttyper eller materialer.

Vinder man konkurrencen, får man – ud over hæderen – print og navn på T-shirten, der indgår som en del af festivalens årlige merchandise-kollektion. Vinderen får også to billetter til Roskilde Festival 2012 samt fem T-shirts oven i.

Eneste krav er at Roskilde Festivals navn eller logo ikke må indgå i designet (det er dog muligt, at det bliver placeret på det færdige produkt), samt at designet skal kunne bruges på tekstil til T-shirts, heldragter, kasketter, etc.

De indsendte designs behøver ikke at være færdigtrykte produkter – et billede af det kan være lige så godt. Alle gængse filformater accepteres, bare husk at inkludere navn og adresse når designes sendes ind på: competition@roskilde-festival.dk.

Der er dog enkelte ting, man skal være opmærksom på: Roskilde Festival tager forbehold for mulige redigeringer i det indsendte materiale, og ved indgået samarbejde med festivalen overgår alle rettigheder til Roskilde Festival. Eventuelt overskud fra merchandise-salget går ligesom overskuddet fra selve festivalen til almennyttigt arbejde.

Sidste chance for at indsende designs er den 30. november.

Se mere om konkurrencen lige her.