Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Ryk din forretning på Google+

Flere store brands benytter allerede Google+, blandt andet Burberry, H&M og den amerikanske stormagasinkæde Macy’s har fansider.
Flere store brands benytter allerede Google+, blandt andet Burberry, H&M og den amerikanske stormagasinkæde Macy’s har fansider.

Der er blevet sagt meget om potentialet for brands, der åbner butik via de sociale medier. En lang række virksomheder har allerede åbnet butikker via Facebook, og såkaldt f-handel – ‘F’ som i ‘Facebook’ – omtales i flæng som den nye, store mulighed for at skabe tættere forbindelse til sine kunder, samtidig med at det ekstra butiksvindue resulterer i mersalg for virksomhederne.
 
Og nu bliver mulighederne flere, for Googles modsvar til Facebook, Google+, åbner nu også op for, at detailhandlende kan lancere webbutikker: 
 
Det har flere store brands allerede benyttet sig af: Burberry, H&M og den amerikanske stormagasinkæde Macy’s har fansider på Google+, og selvom Googles sociale medietjeneste har mødt megen modvind, skal man trods alt ikke kimse af Burberrys 12.400 fans, H&M’s 10.400 og Macy’s 10.700 fans.
 
Ifølge Googles blog har Google+ hidtil primært fokuseret på at skabe kontakt mellem mennesker – men ikke længere:
 
”Vi vil være sikre på, at du (som bruger, red.) kan skabe relationer til alt det, du holder af. Fra små lokale handlende til store internationale brands,” skriver Google.
 
Webmediet Internet Retailer skriver, at Google er ude efter at vinde markedsandele fra Facebook blandt andet via en ny søgefunktion, Direct Connect, som giver medlemmer af Google+ mulighed for at søge på alt fra bands til enkeltpersoner og varemærker og siden føje dem til kontaktgrupper: Google Circles.