Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

5 grunde til at mode gør sig godt på Facebook

Seminar sætter fokus på sociale medier i detailbranchen.
Seminar sætter fokus på sociale medier i detailbranchen.

 De fleste virksomheder vil gerne rykke på Facebook. Men nogle brancher har et helt naturligt forspring i forhold til andre, og en af de brancher, der virkelig har gode muligheder på de sociale medier, er modebranchen. Og muligheden for at blive klogere ligger lige rundt om hjørnet.

SocialSemantics.eu sætter nemlig i næste uge på en stor konference fokus på, hvordan detailbranchen bedst udnytter de sociale medier – og her bør særligt modebranchen slå lyttelapperne ud, opfordrer Jonas Juhler Hansen, der blandt andet er tilknyttet Innovation Lab som Lab Agent.
 
Han opridser fem grunde til, hvorfor mode og sociale medier passer så strålende sammen:


1. Mode skal deles med andre
 
Mode skal vises frem og beundres. Derfor er det som skabt til sociale medier og en generation af selviscenesættende ekshibitionister, som deler hele deres liv på nettet – og selvfølgelig også det nyeste kluns, de har købt i yndlingsbutikken. Se mig, elsk mig!


2. Mode er foranderlig af natur
 
Mode handler om fornyelse, at der hele tiden kommer noget nyt, som kan være på mode. Den konstante bevægelse, som moden altid er i, er et oplagt drivmiddel til sociale medier, hvor brugerne hele tiden kræver nyt indhold at forholde sig til og tale om.


3. Målgruppen er stærkt repræsenteret på de sociale platforme
 
Man fornærmer vel ingen ved at påstå, at mode især taler til – unge – kvinder. Samtidig viser undersøgelser, at netop – unge kvinder bruger langt mere tid på sociale medier end alle andre. You do the math.


4. Designere og modeskabere er ofte passionerede mennesker
 
Mode er ikke matematik, der kan sættes på formel. Det er følelser, holdninger, dekadence og overdrev. Bare se de største modeskabere hvis personligheder altid tiltrækker massiv opmærksomhed. Der er altså rigelig med kant i mode, så der altid er noget at tale om.
 
5. Der eksisterer allerede et stort community
 
Modebloggerne har forlængst indtaget de sociale platforme og har kæmpe læserskarer. Målgruppen er således allerede vant til at engagere sig i mode på sociale medier. Det er ikke et spørgsmål om at gøre det rigtigt. Det handler om ikke at fucke det op.
 
Sociale medier i detailbranchen
Tid: Den 16. november 2011, klokken 8.30-16.30
Sted: Børsen, Slotsholmen 1-3, 1217 København K
Pris: 3.500 kr., men opgiv FashionForum.dk som reference ved tilmelding og kom med for blot 2.500 kr.
Tilmelding: Se her: Sociale-medier-i-detailbranchenl