Onlinegigants omsætning stiger med 56 pct.
ASOS leverer en stærk omsætning som følge af en øget international satsningHos den britiske e-tailer ASOS oplever man stor vækst. Grundet et øget internationalt salg er omsætningen nemlig steget 56 pct. til 217 mio. pund (svarende til godt 1.88 mia. kroner), i det første halvår frem til 30. september. Samtidig er overskuddet for samme halvår steget 66 pct. til 11,7 mio. pund. Det skriver Drapersonline.com
Det er en massiv indsats på det internationale marked, der er forklaringen bag. Det internationale salg er nemlig steget med 150 pct. og udgør nu 58 pct. af det samlede salg. Til sammenligning voksede salget i Storbritannien med 8 pct.
Og blikket er stadig vendt ud mod den store verden. ASOS arbejder nemlig på at kunne håndtere alle skrifttegn, også ikke-vestlige, så siden kan fungere med fx kyrilliske og kinesiske skrifttegn. Dette står i modsætning til at bygge individuelle sider op for hvert enkelt land, og selvom ASOS’ metode tager næsten et år længere at udvikle, mener man, at det er det mest effektive i det lange løb.
Modesitet har i første halvår lanceret tre internationale sider i henholdsvis Australien, Italien og Spanien, og har åbnet et kontor til returvarer i Sydney. Ifølge ASOS bliver næste mål at oprette små grupper, der kan styrke marketingsarbejdet i hvert enkelt land. Disse forventes oprettet i starten af det nye år.
ASOS er, ifølge dem selv, godt på vej til at nå målet om en et salg på 1 mia. pund i 2015. Hjemmesiden er blandt de fem mest besøgte tøjsider i verden, og 65 pct. af trafikken kommer fra lande udenfor Storbritannien. Til sammenligning var tallet 45 pct. sidste år.
”Med vores fortsatte hurtige og profitable internationale ekspansion, har vi stadig tillid til, at vi når helårsresultaterne i overensstemmelse med forventningerne,” siger Nick Robertson, CEO for ASOS.
Kilde: Drapersonline.com
Billeder: ASOS.com