Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Nyt PR-bureau går efter børnetøjet

LIttle Fashion Factory er et nyt online PR-bureau - udelukkende for børnetøj.
LIttle Fashion Factory er et nyt online PR-bureau - udelukkende for børnetøj.

Indehaver af det nystartede PR-bureau for børnetøj, Little Fashion Factory, Jeanette Petersen, er ikke i tvivl: Dansk børnetøj er på vej ud over stepperne.

”Dansk børnetøj har en enkelhed og kvalitet over sig, der hviler i en stærk designtradition og et nordisk udtryk, hvilket er meget efterspurgt i udlandet,” uddyber Jeanette Petersen, der dagligt får henvendelser fra Frankrig, Italien og Spanien – men også oplever en stor amerikansk og japansk interesse i de danske børnemærker.

”Og hvis man får hul igennem i Sydeuropa, men især i USA og Japan, åbner det altså op for meget store markeder,” siger Jeannette Petersen, der dog er bevidst om de mange regler og lovkrav, der er for børnetøj på det amerikanske marked i forhold til snore, nattøj, flammehæmmere, mv.

Fokus på børnene
Little Fashion Factory er det første PR-bureau herhjemme, der udelukkende fokuserer på børnetøj, hvilket sammen med flere andre modemæssige tiltag for de små poder, et fokus på det hastigt stigenden marked for dansk børnetøj.

Jeanette Petersen er selv tidligere PR- og marketingschef for Ticket to Heaven, og hun kunne se et hul i markedet på PR-siden.

”Det kræver en stor kontaktflade selv at stå for sin PR, og selv de mest veletablerede danske børnetøjsfirmaer herhjemme er ikke så store, at de har en stor PR-afdeling, og der kan jeg gå ind og aflaste med min professionelle erfaring og netværk til magasiner, butikker, etc.,” siger Jeanette Petersen, der i øvrigt tror på, at de meget farverige børnetøjsmærker er på retur, og de mere retro-orienterede og klassiske er på vej frem.

Udelukkende online – næsten
Den udenlandske efterspørgsel på det danske børnetøj er hovedårsagen til, at Little Fashion Factory er et online showroom, der blot to gange om året er åbent for pressen.

”For de brands, jeg repræsenterer, er de især de udenlandske medier, der er vigtige og derfor giver det god mening, at showroomet er virtuelt og dermed internationalt. Vi holder dog pressedage i København, for vi er jo et dansk firma, og vil gerne have god kontakt med vores danske netværk,” siger Jeanette Petersen, der i dag har de fire børnetøjsmærker We are Small, Ver de Terre, UBANG Babblechat og Norlie i stald, men gerne vil op på i alt tyve børnetøjsmærker.

”Med ca. tyve brands i hus, kan jeg sikre alle en god eksponering. Jeg vil gerne være nordisk, men vil ikke udelukke andre internationale mærker, så længe det er nogle, der har noget på hjerte – og jeg har plads til både store og små virksomheder,” slutter Jeannette Petersen og understreger, at selvom hun er fan af den blide og delikate stil kan et børnetøjsmærke ikke kan være for farverigt til Little Fashion Factory, så længe det er forankret i godt design og høj kvalitet.

Litlle Fashion Factory holder pressedage d. 1.-2. november 2011 i deres lokaler i Sankt Annæ Plads 11, Baggården, 2. sal, 1250 København K