WGSN premierer modens sværvægtere ved prisuddeling
Topshop, H&M, Target og en række store e-tailere er alle blandt vinderneEn af modebranchens allermest prestigefyldte prisuddelinger, WGSN’s Global Fashion Awards, er nu afholdt, og blandt vinderne er nogle af branchens allertungeste navne. Prisuddelingen foregik på Gotham Hall i New York.
Således er H&M tildelt prisen som årets Global Brand or Retailer, mens Topshop kunne løbe med æren for at være i besiddelse af Most Influential Design Team. Også internationale e-tailere som Matchesfashion.com, Net-A-Porter.com og my-wardrobe.com blev hædret. Førstnævnte løb med prisen for at have et Outstanding Brand Mix, mens Net-A-Porter.com fik to priser: både Best Etailer og den prestigefulde SWAROVSKI ELEMENTS Fashion Award. My-wardrobre.com blev til gengæld hædret for deres kundepleje med Outstanding Costumer Experience-prisen. Svenske Acne cementerede sit designfokus og fik prisen som Most Influential Designer, Footwear & Accessories.
Se hele listen over vindere her:
Outstanding New Store
La Boutique Palacio, Mexico
Outstanding Customer Experience
my-wardrobe.com
Outstanding Brand Mix
Matches
TNT Global Brand or Retailer
H&M
Most Sustainable Brand or Retailer
Stewart+Brown
Best Etailer
NET-A-PORTER.COM
Clover Group Outstanding Fashion Innovator
Manish Arora
Outstanding Fashion Collaborator
Opening Ceremony & Partners
Most Innovative Marketing Campaign
Target
SWAROVSKI ELEMENTS Student Award
Alison Richardson
Breakthrough Designer
Michael Cinco
Breakthrough Brand or Retailer
Pretty Green
Most Creative Student Collection
Estee Anna Lindley – University of Central Lancashire
LYCRA® Style Emerging Talent Award
Eudon Choi
Most Influential Design Team
Topshop
Most Influential Designer, Footwear and/or Accessories
Acne
Most Influential Designer, Womenswear
Erdem
Global Style Icon
Daphne Guinness
Outstanding Contribution to Fashion
Barbara Hulanicki
2011 SWAROVSKI ELEMENTS Fashion Award NET-A-PORTER.COM