Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Nyt marokkansk kæmpecenter giver god plads til oplevelser

Med 250.000 m2 og mere end 350 butikker bliver nyt center et af verdens tyve største.
Med 250.000 m2 og mere end 350 butikker bliver nyt center et af verdens tyve største.

Et nyt projekt er i disse dage med til at sætte Marokko på det internationale arkitektur- og retailkort. Til december åbner nemlig det længe ventede shoppingcenter Morocco’Mall, der med sine 250.000 m2 (storcentret Field’s ved København er 148.000 m2 til sammenligning) bliver et af de tyve største i verden.

Centret kommer til at indeholde over 350 butikker, 40 restauranter i forskellige prisklasser og køkkenretninger, et kæmpe akvarium, en biograf og meget mere – faktisk kommer afslapning og underholdningsdelen til at fylde en tredjedel af centret.

Morocco’Mall har allerede før åbningen sat sig i position som det førende center i hele den nordafrikanske region, og man regner med at betjene 14 mio. kunder årligt.

Med åbningen af centeret kan øjnes nye muligheder for internationale (deriblandt danske) brands. Således åbner fx den første Galeries Lafayette-franchise i centeret, der med 10.000 m2 skal være dets kronjuvel og eftersigende være bygget som en model af det kendte franske varehus på Boulevard Hausmann. Men også internationale sværvægtere som LVMH, PPR og Inditex har ifølge Women’s Wear Daily meldt sig på banen.

Der er meldinger om, at 98 pct. af pladsen allerede er lejet ud i centeret, der samlet kommer til at råde over mere end 600 brands.

Kilde: Women’s Wear Daily.