Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Endnu en dansker på ASOS.com

DANSK, der har atten kollektioner på bagen og egen butik i København, bliver det næste i rækken af danske brands, der havner på de virtuelle hylder i webshoppen ASOS.com.
DANSK, der har atten kollektioner på bagen og egen butik i København, bliver det næste i rækken af danske brands, der havner på de virtuelle hylder i webshoppen ASOS.com.

DANSK, der har atten kollektioner på bagen og egen butik i København, bliver det næste i rækken af danske brands, der havner på de virtuelle hylder i webshoppen ASOS.com.

”De (ASOS.com, red.) fandt os på Gallery og faldt for vores design med det samme. De var rigtig vilde med det og kom tilbage og lagde ordre på AW11,” fortæller Malou Westendahl, der er salgsansvarlig og medstifter af DANSK i samarbejde med søsteren Malene Sofie Westendahl, som designer kollektionerne.

Britiske ASOS.com, der er delvist ejet af danske Bestseller med en aktieandel på godt 20 pct., sælger mere end 350 internationale mærker – og blandt de kun ti danske brands findes foruden naturligvis Bestseller-brands som Vila, Vero Moda, Selected, Mama.Licious og Pieces, også Just Female, Gestuz og Ganni – og nu altså DANSK. 

Eftersigende er den britiske gigant optimistisk på vegne af det danske brand, der kun har solgt en gros i en forholdsvis begrænset periode, men haft egen butik i mere end 17 år. 

”De har lagt ordre ind på SS12 også, og de har købt godt ind af AW11,” siger Malou Westendahl.

Hun mener, at ASOS-leverancen kan fungere som en blåstempling for brandet, der har godt fat i både det engelske og det hollandske marked og også er repræsenteret i flere andre lande.

”Det er selvfølgelig lidt grotesk, at det er placeringen i en god webshop – og ikke alt knoklearbejdet – der afføder blåstemplingen, men det vil forhåbentligt skabe en god opmærksomhed omkring brandet, som måske også vil sikre, at de andre butikker, der har indkøbt vores kollektioner vil føle sig mere sikre i deres valg,” siger salgsdirektøren, inden hun slutter:

”Det er vel lidt sådan, at det spreder sig som ringe i vandet.”

Den internationale omsætning i ASOS.com – altså udover Storbritannien – lå i dette regnskabsårs første kvartal på ca. 51