Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Rødovre Centrum har vokseværk - igen

Storcentret i Rødovre trodser krisestemningen i økonomien og udvider med blandt andet biograf og fitness. Det skriver Business.dk.
Storcentret i Rødovre trodser krisestemningen i økonomien og udvider med blandt andet biograf og fitness. Det skriver Business.dk.

Storcentret i Rødovre trodser krisestemningen i økonomien og udvider med blandt andet biograf og fitness. Det skriver Business.dk.

Rødovre Centrum er endnu en gang klar til at tage arbejdshandskerne på og gå i gang med nye udvidelsesplaner. Centret har derfor henvendt sig hos kommunen for at få de rigtige tilladelser til en udvidelse på 11.000 kvadratmeter.

Det er ikke mere end fem år siden, centret sidste gang udvidede. Men efterspørgslen efter lejemål giver nu igen centerledelsen smag på en udvidelse. Og det skal ske nu, mens konjunkturbølgen er på et lavt niveau, så man er klar, når opsvinget og forbruget vender tilbage.

"Vi har en stor tilstrømning af kunder og interesserede lejere. Og de ønsker vil vi gerne opfylde. Derudover vil vi gerne udvide centret med fitness og biograf, som vi mener er vigtige funktioner at få ind i centret," siger adm. direktør Jesper Andreasen.

Arealerne skal blandt andet inddrages fra en Shell-tank, der lukker og hvis område i det kommende stykke tid skal graves op og renses. Udvidelsen skal efter planen være klar til efterårsferien i 2013.

"Tiderne er anstrengte nu, men det betyder, at det er nu, der skal oprustes, så vi er klar til de gode tider. Det var samme strategi, der lå bag planerne om at bygge ud i 2003, og det gik fint," siger direktøren.

Andelen af detailomsætningen, der ligger i storcentre er på omkring 25 procent, men ventes at stige til omkring 30 procent i løbet af de næste fem år. Og selvom privatforbruget overordnet set ligger brak, så mærker man faktisk en fremgang i omsætningen i Rødovre Centrum. Derfor skal der investeres i nye faciliteter til kunderne.

"Vi har nogle huller i vores butiksudvalg, hvor vi mener, der er gode muligheder. Eksempelvis har vi ikke børneudstyr – klapvogne og den slags- som vores kunder gerne vil have," siger Jesper Andreasen.

Kilde: Business.dk