Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Armani åbner ny, global onlineplatform

Med åbningen af Armani.com samles fem af brandets mærker i et tæt pakket virtuelt Armani-univers
Med åbningen af Armani.com samles fem af brandets mærker i et tæt pakket virtuelt Armani-univers

Nu lanceres et nyt website til den italienske modemogul Giorgio Armanis mange brands. Websitet markerer afsløringen og åbningen af brandets første globale online-flagskib. Butikken vil føre fem af brandets mærker til mænd og kvinder: signaturlinjen, Emporio Armani, Armani Collezioni, Armani Jeans og Armani Junior. Det skriver Women’s Wear Daily.

Siden, der styres af den italienske onlineretailer Yoox Group, bliver tilgængelig i 30 europæiske lande, USA og Japan, og fungerer på fire sprog – italiensk, engelsk, fransk og japansk. Den kan også tilbyde mobilhandel via iPhone, iPad eller Android-opererede smartphones.
Men ekspansion udover Europa, USA og Japan er allerede på kortet. Fra d. 20. oktober lanceres sitet også i Kina, med lanceringen af Armani.cn.

Armani.com kommer dog ikke kun til at være en webshop – således kommer sitet også til at indeholde redaktionelt stof, der vil blive fornyet på ugentlig basis. Ved lanceringen af sitet præsenteres en video med Rihanna, der er ansigt for både Emporio Armanis undertøjskampagne og Armani Jeans ditto her til efteråret. 

Onlineportalen skal ses som Armanis sidste skridt i retning af at styrke sin position på nettet, hvor virksomheden lancerede sin første online AX-butik i USA i 2000. Emporio Armani kom på nettet i 2007 i USA – og året efter i Europa – og i 2010 var Armani det første vestlige modebrand der lancerede en e-handelsside i Kina – i hvert fald i følge dem, der var involveret i projektet.

I en udtalelse siger firmaet, at portalen ”tager en logisk og ligefrem tilgang i brug, der er rig på indhold og muligheder. Navigation er simpel og intuitiv: bare et klik på hjemmesiden leder videre til individuelle virtuelle butikker, tilegnet hver enkelt brand.”

Kilde: WWD.com
Billeder: Armani-kampagnebilleder med Rihanna