Tesco udruller internationalt modesalg
Den britiske supermarkedskæde, der vel bedst kan sammenlignes med Bilka herhjemme, åbner denne måned for internationalt onlinesalg af tøj.Tesco, den britiske supermarkedskæde, der vel bedst kan sammenlignes med Bilka herhjemme, åbner denne måned for internationalt onlinesalg af tøj. Det skriver Drapersonline.com.
Via Clothingattesco.com får i første omgang kunder i EU mulighed for at handle Tescos kolossale udvalg. Siden er det planen at webshoppen skal udrulles yderligere og inkludere flere markeder.
Folkene bag Tesco forventer, at især kunder på de markeder, hvor kædens fysiske megamarkeder i forvejen er at finde, glæder sig til muligheden for at shoppe online. Både i Ungarn, Polen og Tjekkiet har kæden, der tæller knap 5400 supermarkeder i alt, nemlig allerede butikker.
Også i lande med et stort antal britiske statsborgere, som Frankrig og Spanien, forventes at score højt i statistikkerne over, hvor www.clothingattesco.com vil vise sig særligt populært.
”Vores loyale onlinekunder siger, at de gerne vil have mulighed for at købe vores tøj og få det sendt uden for Storbritannien. Vi synes, det er en fantastisk mulighed for at nå britiske kunder, som er flyttet til fx Spanien. Vi modtager ofte henvendelser i vores callcenter fra folk, der vil høre, om vi kan levere til deres land,” siger Jill Easterbrook, der er direktør for beklædningsdelen af Tesco.
De seneste seks måneder er er onlinesalget af tøj i Tesco steget med 45 pct. Supermarkedskæden har denne sommer lanceret deres ’click and collect’-koncept, der giver mulighed for at bestille og betale varer online, og siden afhente dem gratis i 250 udvalgte butikker – og ved årets udgang er endnu 500 butikker føjet til disse.