Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Stort tab til Odd Molly

Odd Mollys salg af SS12-kollektionen er faldet med 31 pct. sammenlignet med SS11.
Odd Mollys salg af SS12-kollektionen er faldet med 31 pct. sammenlignet med SS11.

En kraftig reduktion i værdien af ordresalget af SS12-kollektioner, betyder at Odd Molly må træffe en række hasteforanstaltninger. Det skriver Habit.se.

Det nyligt afsluttede salg af SS12-kollektionerne beløber sig til ca. 114 mio. svenske kroner, et fald på 31 pct. sammenlignet med SS11, hvor ordreværdien beløb sig til 165 mio.

Nu har Odd Molly derfor lanceret en række tiltag, der skal bringe virksomheden tilbage på rette kurs. Blandt andet skal virksomheden fuldt ud fokusere på at udvikle sin kerneforretning, kvindemoden, og selskabets hovedmarkeder. Butikken i USA lukkes ned og fokusset på en kommende herrekollektion afbrydes. Det forventes, at de nye tiltag genererer besparelser på ca. 10. mio. SEK om året.

”En meget lav forbrugstilbøjelighed på flere af vores vigtigste markeder i perioden, har påvirket salget hos forhandlere negativt, og den usikre økonomiske situation har medført, at den nu afsluttede ordrebestilling er blevet betydeligt mere forsigtig. Vi fokuserer nu fuldt ud på vort hovedsegment og samler alle ressourcer til udviklingen af kvindekollektionen og salget af denne til de markeder, hvor vi har størst potentiale for stærk fremtidig udvikling,” siger Odd Mollys administrerende direktør, Christina Tillman i en erklæring.

Det er især salget USA, der har været en skuffelse, så nu omstruktureres virksomheden der og butikken i Los Angeles lukkes.

Kilde: Habit.se.