Der har været rift om pladserne til uddannelsestilbuddet ”Design & Sustainable Performance Essentials” – der er skræddersyet til branchens behov for ny viden og nye værktøjer omkring forretningsudvikling i forhold til CSR, bæredygtighed og etik.

”Den store interesse omkring uddannelsesforløbet bekræfter, at der er et stort videnbehov hos de store og mellemstore virksomheder, såvel som hos de helt små brands, der har CSR som en integreret del af deres DNA, men gerne vil have værkstøjer til at udvikle det mere,” fortæller Jonas Eder-Hansen, udviklingsdirektør hos DAFI og ansvarlig for NICE (Nordic Initiative Clean & Ethical), der sammen med Modezonen og Dansk Erhverv, står bag arrangementet.  



”Selv mange af de store virksomheder famler lidt i blinde, når det kommer til bæredygtig produktion og for de små og mellemstore er det en stor mundfuld at komme i gang med,” fortæller han.

’Design & Sustainable Performance Essentials’ er udviklet i tæt samarbejde med Sustainable Fashion Academy i Stockholm, der har lang erfaring med gennemførsel af lignende uddannelsesprogrammer for virksomheder såsom Acne, Odd Molly, KappAhl og H&M.

”For os er forløbet et pilotprojekt med fire ud af de oprindelige syv moduler, men NICE har et stort fokus på uddannelse indenfor CSR, så vi arbejder hen i mod at kunne gentage forløbet og få endnu flere med næste gang,” siger Jonas Eder-Hansen afslutningsvis.

Ansøgningsrunden til ”Design & Sustainable Performance Essentials” er lukket for denne gang, men følg med på FashionForum.dk for mere information og nyheder om projektet.

Yderligere information om NICE på nicefashion.org