Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Dansk børnemode rammer NYC

Få brandet dit børnetøj i USA. Generalkonsulatet og Eksportrådet, New York City, står bag stort eksportfremstød, der åbnes af HKH Kronprinsesse Mary 24. oktober 2011 i NYC.
Få brandet dit børnetøj i USA. Generalkonsulatet og Eksportrådet, New York City, står bag stort eksportfremstød, der åbnes af HKH Kronprinsesse Mary 24. oktober 2011 i NYC.

NB: Arrangementet er aflyst

Som led i et større eksportfremstød af dansk børnemode, der har kick-off med med seminaret ”Kids Wear in the US”, bringer Generalkonsulatet, New York og Det Danske Eksportråd i USA børnetøjet direkte til en af New Yorks bedst kendte shoppegader: Mulberry Street.

LÆS om seminaret i København her

Her vil de danske børnetøjsbrands over to dage kunne vise deres kollektioner frem til presse og mulige business-partnere i et eksklusivt showroom. HKH Kronprinsesse Mary spiller en aktiv rolle i promoveringen af “Danish KidsWear”, et fremstød der skal fremvise det bedste indenfor den innovative, danske børnemode overfor et dynamisk og krævende amerikansk marked med udgangspunkt i New York. 

Hele herligheden bliver lanceret d. 24. okt. med et preview for pressen.

Det amerikanske børnetøjsmarked har været i stabil vækst de seneste fem år og forventes at overstige en omsætning på 25 mia. dollar i 2015. Flere og flere modevirksomheder – både luksus og high-street – udvider i disse år med børnetøjslinjer, hvilket viser at Dansk børnemode har vundet anerkendelse verden over for sit praktiske, moderigtige og miljøvenlige design.

I fremstødet Danish KidsWear præsenteres børnetøj, der er velegnet til fri leg og bevægelse; en vigtig del af den danske tilgang til børneopdragelse og børnekultur. 

Som en del af fremstødet vil HKH Kronprinsessen præsentere principperne for sit arbejde med at skabe gode vilkår for alle børn igennem Mary Fonden.

Det koster 30.000 kr at deltage i eksportfremstødet, hvilket inkluderer:

  • To dages seminar i København (link)
  • Individuel konsulentrådgivning til udvikling af markedsstrategi.
  • Visning i showroom, forudaftalte møder med potentielle partnere i USA, samt at de rigtige mennesker er inviteret til showroomet.
  • Opfølgende B2B-møder i New York. (dog max. 3)