Københavns modeuge høster roser i London
”For yderligere at styrke Københavns position fokuserer de involverede på samarbejde i en grad, som andre modehovedstæder kun kan drømme om,” lyder det fra England.Den britiske fagpresse roser modemesserne og Copenhagen Fashion Week for et internationalt tilsnit med fælles fokus. Således skriver FashionUnited.co.uk (oversættelse):
”Mere end 2.500 brands præsenterede deres nye kollektioner på de københavnske messer. Det svarer til, at industri-eventen i den danske hovedstad er den næststørste efter Paris, hvis man måler på udstillerantal.”
Og de rosende vendinger fortsætter:
”For yderligere at styrke Københavns position fokuserer de involverede på samarbejde i en grad, som andre modehovedstæder kun kan drømme om.”
Artiklen fremhæver endeligt, at de enkelte messers meget individuelle karakter har den fordel, at der kun sjældent opstår negative konkurrencesituationer.
”De individuelle messer har så stærke profiler, at de kun sjældent krænker hinanden, når de skal tiltrække udstillere.”