Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Stine Goya: Ny webshop er led i større forretningsplan

En relancering af webshoppen skal hjælpe Stine Goya til øget omsætning og bedre distribution.
En relancering af webshoppen skal hjælpe Stine Goya til øget omsætning og bedre distribution.

Når Copenhagen Fashion Week slår dørene op den 3. august, åbner samtidig Stine Goyas relancerede webshop.

Det nye stinegoya.com er et led i en samlet forretningsplan, der skal få firmaet Stine Goyas omsætning i vejret ved blandt andet at styrke og forbedre distributionen af mærket. Webshoppen åbnede for første gang for et år siden og relanceres altså nu i en forbedret udgave.



”Vi ser webshoppen som en naturlig kanal for folk, der gerne vil have Stine Goya-tøj, men som har svært ved at få fat i det – selvom vi efterhånden er repræsenteret i rigtig gode butikker i de fleste lidt større byer i Danmark. Den direkte kontakt med kunderne er en god måde, at få tøjet ud til flere interesserede kunder, som vi ellers ikke når” fortæller Stine Goya, der hurtigt mærkede, at kunderne tog rigtig godt imod webshoppen. Den genererede et godt salg, der uden den store markedsføring steg, og det gav blod på tanden til en to-sporet webstrategi: 

”Den ene er at lede folk ind på sitet via de sociale medier som kommer til at spille en større og mere synlig rolle på sitet, og den anden er at gøre shoppen lækker, nem og attraktiv at anvende for brugerne,” fortæller hun Stine Goya, der har samarbejdet med designfirmaet Dyhr.Hagen om det grafiske udtryk på sitet og desuden er gået over til et opensource-system.

”Derudover er der en bedre integration med vores systemer bl.a. lagerstyringen, så vi er bedre gearet til at tage imod ordre, sende varer ud til kunderne og i det hele taget give så god og præcis service som muligt," fortæller hun.

Det øgede fokus på distribution, salg og service, er et vigtigt led i Stine Goyas formulerede strategi om at øge omsætningen til 20 mio. inden for de næste tre år, hvilket hun fornylig forklarede i et interview til Berlingske og erhvervsbladet.dk.

”Vores mål bør kunne lade sig gøre,” slår hun fast. ”Vi oplever, at kendskabet til brandet er der, men at distributionen  godt kan blive meget bedre.”

Design Incubator
I forsommeren 2011 blev virksomheden Stine Goya optaget som del af Modezonen og Kopenhagen Furs erhvervsudviklingsprogram Design Incubator, hvor hun sammen med en række andre danske designvirksomheder, får konsulenthjælp til at tænke store tanker og gøre dem til virkelighed. Hvert firma er blevet koblet med en mentor, i Stine Goyas tilfælde, Jacob Lund, der som tidligere manager i Axcel, har speciale i investeringer, og han skal hjælpe firmaet med en langsigtet forretningsplan.

”Vi har godt fat i den lidt kortere bane, men sammen med Jacob Lund, kan vi få fat i den lange bane og tænke visioner og drømme ud i tre-fire år frem,” fortæller Stine Goya.

”Det er det perfekte tidspunkt, vi er kommet med i Design Incubator,” fortsætter hun og fortæller samtidig, at de er inde i en designmæssig udvikling af den nuværende kollektion, så den bliver mere varieret i omfang og pris.

”Vi skal udvikle os på flere områder – men det skal ske 100% indenfor rammerne af vores identitet og det brand, der eksisterer i dag.

En ting af gangen
Det er vigtigt, at man ikke vil det hele på en og samme tid, for så knækker man halsen. De enkelte skridt man tager skal fungere, før man starter på noget nyt,” fortæller Stine Goya og slutter: 



”Vi lagde en plan for det danske marked og de danske butikker og kunder for et år siden og heldigvis, har vi nået mange af de mål vi satte os – blandt andet at fordoble salget i hele Danmark. Vi ønsker fortsat at sikre, at de danske kunder kan købe tøjet i butikker rundt omkring i hele landet og har derfor fortsat fokus på Danmark. Men derudover fokuserer vi på Sverige, Norge og Holland og som noget nyt har vi i år fået en agent på i Holland.” 

www.stinegoya.com