Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Internationale magasiner skyder modeserier på CPH kids.

4 internationale børnemodemagasiner giver messen enorm eksponering
4 internationale børnemodemagasiner giver messen enorm eksponering

Det er ikke kun prominente indkøbere og skribenter der kommer for at se shows og messer under modeugen i København. Også på børnemodefronten gør man sit til, at sikre nogle af branchens tunge spillere. Således har CPH kids sikret sig fire af de vigtigste internationale børnemodemagasiner, der hver kommer og laver en modeserie på messen.

”Det er en gentagelse fra sidste sæsons messe. Vi inviterer de førende udenlandske børnemodeblade op, og så laver de en serie med styles fra messen. Vi sætter dem op i hold med stylister, fotografer og makeup artister, og sørger for at booke børnene,” fortæller Lone Holm, grundlægger af CPH kids messen.

Det er ikke et krav at magasiner skal bruge messen som baggrund for modeserien – således skød det franske Milk magazine en børnemodeserie på Christiania sidste sæson. Men selvom magasinerne skulle vælge at rykke seriens location ud fra CPH kids, er der stadig tale om uvurderlig eksponering, mener Lone Holm.
”Alle starter på messen med makeup og styling. Vi sikrer os en eksponering for selve messen, fordi det altid bliver nævnt, at det er på CPH  kids – og så får alle vores brands en eksponering i magasinerne som de ellers ikke ville have mulighed for. Alt tøjet kommer fra messerne , og bliver lånt et par timer, mens der skydes billeder,” uddyber messedirektøren.

Dette år er der tale om fire internationale magasiner, sat sammen med hver deres fotograf. Det franske Doolittle samarbejder med fotograf Franne Voigt, australske Papier Mache skyder billeder med Monica Elena, britiske Junior Magazine arbejder med Anders Hald og tyske Luna fotograferer med Ditte Capion – og så er danske Vi Forældre også med i samarbejde med Sarah Hesselbo.

Derudover får udstillerne mulighed for at sparre med Kids Wears toneangivende chefredaktør Ann Katrin Weiner om, hvordan deres brands kan blive endnu stærkere på de internationale markeder. Det hele foregår torsdag mellem kl.16-19 på CPH kids, Ny Carlsbergvej 91.