Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Rützou: Pre-orders indikerer kollektionens popularitet

Med 200 events er der masser af mulighed for at opleve modeugen – også for folk uden pressekort, kendisstatus eller indkøbsprivilegier.
Med 200 events er der masser af mulighed for at opleve modeugen – også for folk uden pressekort, kendisstatus eller indkøbsprivilegier.

Med ca. 200 events er der masser af mulighed for at opleve modeugen – også for folk uden pressekort, kendisstatus eller indkøbsprivilegier.

Copenhagen Fashion Festival er nemlig for alle, og i Rützou Signature Store bydes der fx for første gang indenfor til forudbestillingsarrangement. Et såkaldt pre-order-event hvor man i løbet af et par timer giver dedikerede fans mulighed for at smugkigge på de varer, der faktisk først kommer på hylderne til foråret, forudbestille særlige favoritter og på den måde sikre sig, at der ikke meldes udsolgt inden indkøb.

Nikolai Klausen, der er adm. direktør i Rützou, fortæller at det oven i købet ikke kun er kunderne, et sådant arrangement er til fordel for.

”Det, at de mest hardcore Rützou-kunder kan forudbestille, giver jo en rigtig god indikation på, hvilke styles der er populære. Den oplysning kan vores butikker bruge, når de skal købe ind til sæsonen,” siger direktøren, der imidlertid ikke forventer, at blive overrendt med ordrer.

”Fordelen er jo, at vi kan vise kollektionen den tid før. Vi vil rigtig gerne have integreret slutforbrugerne i modeugen, og det giver et event om dette os mulighed for,” fortæller han. Almindeligvis har det nemlig kun været gæster på messe og ved modeshowet (der i øvrigt denne sæson er rykket fra København til Stockholm, red.), der har mulighed for at føle på varerne så tidligt.

Men Nikolai Klausen understreger, at pre-orderarrangementer godt kan blive stort med tiden:

”På sigt er der gode perspektiver i det her. Hvis man fx lavede styles, der kun kunne fås i én butik, så kunne det være spændende.”

Der er dog også en udfordring ved på den måde i alt for god tid at give kunderne mulighed for at opleve varer, der slet ikke er i handlen endnu:

”Faren er selvfølgelig, at kunderne interesserer sig for meget for forårsvarerne, mens det jo egentlig er efterårsvarerne, vi helst vil have, de kigger på. Jeg er meget spændt på, hvordan det kommer til at gå,” slutter direktøren.

Rützou pre-order event
Tid: Fredag den 5. august, klokken 20-22.
Sted: Rützou Signature Store, St. Regnegade 3, Kbh. K.
Tilmelding: Tilmeld dig via preorder@rutzou.com – bemærk: begrænset antal pladser