Den 29-årige innovative designer, Line Hawaleschka (billedet), der tidligere har drevet mærke i eget navn, Hawaleschka, er blevet ansat som designer for REDGREEN Women og skal fra og med august stå i spidsen for at revitalisere det skandinaviske maritime livsstilsbrand. Det skriver REDGREEN i en pressemeddelelse.
 
Line vandt i 2005 iværksætterprisen for opstarten af firma i eget navn allerede som 19-årig. Ansættelsen er ifølge REDGREEN et led i koncernens strategiske og kontinuerlige produktudvikling, hvor man lige nu har fokus på at skabe en mere feminin og nytænkende kollektion til den kvindelige målgruppe. Med Line Hawaleschkas erfaring, skævhed og nye tanker, er planen derfor ifølge REDGREEN at skabe et stærkt designteam, som i fællesskab skal navigere brandet ind på en ny og stilsikker kurs.
 
”Allerede første gang jeg blev præsenteret for projektet, var jeg ikke i tvivl om, at her kunne jeg gøre en forskel. Et fantastisk brand med så mange muligheder. Dét kunne jeg ikke sige nej til,” siger Line Hawaleshcka.

”I samme åndedrag tænkte jeg dog også, at der skal ske en markant designmæssig udvikling fra det, vi laver i dag. Min egen generation er jo også vores målgruppe, og de forlanger mere kant og flere detaljer i hvert enkelt design. Selvfølgelig uden at give slip på grundstenen og med respekt for DNA’et for virksomhedens eksistens,” fortsætter designeren.
 
REDGREEN har de seneste sæsoner haft stor succes med husets herrekollektion og har kontinuerligt vækstet markant fra sæson til sæson. Denne udvikling har ikke i samme omfang fundet sted på pigesiden, og derfor iværksættes der nu en række tiltag strategisk både på designsiden såvel som distributionsmæssigt, forklarer REDGREEN.

"Vi vil have mere fokus på de rette pasformer, detaljer og kvaliteter, som til sammen skal give kollektionen et væsentligt mere feminint udtryk. Dette, kombineret med den rette distributionsstrategi, er vi overbeviste om vil give de ønskede resultater – også på den korte bane," forlyder det.

REDGREEN vil således intensivere indsatsen på deres nordeuropæiske hovedmarkeder igennem 2012/2013, hvor Skandinavien samt Tyskland vil være kernemarkeder. Allerede nu er der investeret i udbygning af showrooms samt flere sælgere med forventning om at kunne vækste både antallet af nye kunder samt organisk hos de eksisterende.
 
“Vi har igennem længere tid haft et ønske om at revitalisere vores kollektion til den kvindelige målgruppe. I den sammenhæng var det vigtigt for os at finde en spændende og erfaren designer med den rigtige personlighed, som kan støtte op omkring den måde, vi arbejder på, og som kan afspejle vikrsomhedens værdisæt," udtaler Michael Schultze, som er produktansvarlig hos REDGREEN.
 
Den nye designer er altså snart klar til at tegne de første streger, og debutkollektionen for REDGREEN Women fra Line Hawaleschka ser dagens lys i butikkerne i efteråret 2012.