Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Fremgang hos DAY Birger et Mikkelsen

DAY Birger et Mikkelsen fremviser et positivt årsregnskab for 2010 med en forøgelse på 8,5% af den samlede omsætning.
DAY Birger et Mikkelsen fremviser et positivt årsregnskab for 2010 med en forøgelse på 8,5% af den samlede omsætning.

DAY Birger et Mikkelsen fremviser et positivt årsregnskab for 2010 med en forøgelse på 8,5% af den samlede omsætning.

Det internationale mode- og livsstilsbrand DAY Birger et Mikkelsen (DAY), står bag en herre- og damelinje, den yngre underlinje 2ND DAY samt interiørkollektionen HOME.

Keld Mikkelsen, grundlægger og ejer af DAY Birger et Mikkelsen, udtaler i en pressemeddelelse:

"DAY har opnået en frugtbar balance mellem konkurrencedygtigt kvalitetsdesign og en solid kommerciel platform med internationalt sigte. Vi befinder os i en ny og spændende periode, hvor vores design DNA og koncept er blevet udvidet og revideret – en ny strategi der nu viser positive resultater i specielt retail og eksport".

Den forøgede vækst tilskrives bl.a. en forretningsstrategi med høj fokus på udvidelse af internationale distributionskanaler indenfor egne retail-butikker og wholesale, etableringen inden for Travel Reatil med butikker i udvalgte lufthavne, samt et højt fokus på eksport, hvilket udgør ca. 80% af omsætningen.

Virksomhedens årsregnskab for 2010 viser det bedste resultat i DAY’s historie, hvor bruttofortjenesten steg med ca. 20%, driftsresultatet 70% og resultatet før skat 86% sammenlignet med foregående år. DAY har de seneste tre år haft dobbeltcifret EBITDA vækst, og 2010 endte således med 16,7 millioner kr. EBITDA svarende til en vækst på 32% i forhold til året før.
DAY satser på en udvidelse af retail gennem etableringen af 10 nye butikker internationalt.